اندوزی اعلام کرد ادعای حاکمیتی پکن را بر بخش‌های مورد مناقشه در دریای چین با این استدلال که این ادعا «هیچ پایه قانونی» ندارد رد می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، اندونزی امروز اعلام کرد ادعای پکن بر بخش‌های مورد مناقشه از دریای چین را با این استدلال که این ادعا هیچ پایه و اساس قانونی ندارد رد می‌کند.

این اظهارات دو روز پس از اعتراض اندونزی به حضور قایق گارد ساحلی چین در آب‌های ساحلی اندونزی صورت می‌گیرد. این قایق به منطقه اقتصادی انحصاری اندونزی در ساحل شمالی جزایر ناتونا وارد شده بود که با اعتراض شدید مقامات جاکارتا مواجه شد.

سخنگوی وزارت خارجه چین روز گذشته گفته بود چین بر جزایر اسپراتلی و آب‌های آن حاکمیت دارد و هر دو کشور چین و اندونزی فعالیت‌های عادی ماهیگیری در آن منطقه دارند.

وزارت خارجه اندونزی در واکنش به این اظهارات امروز از پکن خواست مبنای قانونی خود را برای این ادعا ارائه دهد و مرز مشخص و روشنی را در این منطقه تعیین نماید.

اختلافات پکن و جاکارتا در خصوص حقوق مربوط به ماهیگیری در جزایر ناتونا سابقه طولانی دارد و بار‌ها و بار‌ها این اختلافات سبب درگیری‌هایی میان ماهیگیران دو کشور شده است.

چندین کشور جنوب شرقی آسیا با پکن بر سر حاکمیت در دریای چین جنوبی اختلاف دارند و برای بهره برداری از منابع هیدروکربنی و آبزیان فراوان این دریا با چین رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار