رضایی گفت: هیچ تعهدی از سوی طرف‌های مقابل در برجام اجرا نمی‌شود و ما نیز به سوی گام پنجم کاهش تعهدات برجامی می‌رویم.

به سوی گام پنجم کاهش تعهدات برجامی می‌رویمبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد ابراهیم‌ رضایی رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه با اشاره به تهیه سه گزارش ۶ ماهه از روند اجرای برجام اظهار کرد: با توجه به اینکه مجلس دهم رو به پایان است، برای اینکه سریع‌تر قرائت گزارش‌ها از روند اجرای برجام به اتمام برسد، سِه گزارش ۶ماهه اخیر در قالب یک گزارش در صحن مجلس قرائت می‌شود.

او با بیان اینکه این گزارش آخرین گزارش از روند اجرای برجام در مجلس دهم خواهد بود، بیان کرد: تقریبا هیچ تعهدی از سوی طرف‌های مقابل در برجام اجرا نمی‌شود و ما نیز به سوی گام پنجم کاهش تعهدات برجامی می‌رویم.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی افزود: گزارش چهار گام کاهش تعهد برجامی را نیز در این گزارش پایانی مورد توجه قرار داده‌ایم.

رضایی خاطرنشان کرد: گزارش پایانی از اجرای برجام را به هیات رییسه ارائه کرده‌ایم و هر زمانی که هیات رییسه تشخیص دهد این گزارش در صحن قرائت می‌شود.

مطابق قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام،  وزیر امور خارجه موظف است روند اجرای توافقنامه را هر سه ماه یک بار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش دهد.

همچنین، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز موظف است هر ۶ ماه یک بار گزارش اجرای برجام را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

برچسب ها: مجلس ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۱ دی ۱۳۹۸
چرا وقتی هیچ نفعی برای کشور نداره هنوز موندیم تو برجام. جمعش کنید بیاید بیرون دیگه.
آخرین اخبار