یزدانی گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد بودجه کل دانشگاه را دریافت کرده و ۲۰ درصد باقی مانده، با همکاری وزارت علوم در تلاش هستیم تا بتوانیم تمام بودجه را تأمین کنیم.

۲۰ درصد از بودجه دانشگاه تهران پرداخت نشده استسعید یزدانی معاون اداری مالی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی که وجود دارد، محدودیت‌هایی در بودجه‌های تخصیص یافته به وجود آمده و بودجه تنها صرف امورات جاری مانند دستمزدها، حقوق و مسائلی همچون پرداخت قبوض آب، برق و گاز می‌شود.

او در ادامه گفت: با وجود اینکه حوزه فرهنگی دانشگاه یکی از حوزه‌های مهم محسوب می‌شود، اما متأسفانه در تأمین بودجه با مشکل مواجه هستیم.

معاون اداری مالی دانشگاه تهران در ادامه گفت: هر ساله بودجه معاونت فرهنگی را با پیشنهاد خود معاونت و با تأیید هیئت امنا تخصیص می‌دهیم، اما این مسئله مشروط به این است که بودجه دریافتی از دولت کامل باشد.

یزدانی بیان کرد: اگر بودجه‌ها را صد در صد به دانشگاه تخصیص دهند، دیگر دچار کمبود بودجه نخواهیم شد. در حال حاضر ۸۰ درصد بودجه کل دانشگاه را دریافت کرده و ۲۰ درصد باقی مانده، با همکاری وزارت علوم در تلاش هستیم تا بتوانیم تمام بودجه را تأمین کنیم.


بیشتر بخوانید: بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای پاسخگوی نیاز‌های دانشگاه نیست


او اظهار کرد: کمبود بودجه باعث می‌شود تا ما اولویت‌ها را برای مسائل جاری بگذاریم. تأمین معیشت بیشتر از هر چیزی در دانشگاه دغدغه شده است اما باید به مسائلی فراتر از اینها در حوزه علمی اهمیت بدهیم.

معاون اداری مالی دانشگاه تهران تأکید کرد: درخواست من این است که به دانشگاه‌ها توجه بیشتری شود چرا که دانشگاه‌های ما از ظرفیت بالایی برخوردار هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار