مرجع تقلید شیعیان گفت: رسیدن به مقامات عالی عرفانی تنها از طریق صفا و پاکی نفس و خیرخواهی برای مردم حاصل‌شده و برای رسیدن به این مقام باید تهجد‌های نیمه‌شب داشته باشیم.

چگونه به مقام عالی عرفانی برسیم؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم، به قرائت سوره مبارکه تکاثر پرداخت و اظهار داشت: یکی از راه‌های کشف واقع، داشتن صاف و پاکی نفس است که این مهم براثر تقوای الهی به دست می‌آید.

مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: انسان براثر صفای باطنی می‌تواند بسیاری از چیز‌ها را که با چشم سروگوش نمی‌توان دید و شنید را ببیند و بشنود و به مرحله کشف وشهود دست یابد.

وی یکی از ابزار‌های شناخت را مرحله کشف عنوان و تصریح کرد: این ابزار به‌غیراز حواس پنج‌گانه و عقل بوده و در صورتی برای انسان اتفاق می‌افتد که دست از گناهان و رذایل بردارد، در این صورت است که یک حالت وارستگی را در خود حس می‌کند.

آیت‌الله سبحانی بیان کرد: رسیدن انسان به مرحله کشف، او را قادر می‌سازد که گاهی صدا‌های برزخی را بشنود و یا تصویر‌هایی را ببیند که دیگران قادر به دیدن و شنیدن آن نیستند، به شرطی که آن‌ها را با کسی مطرح نکرده و درباره آن سخن نگوید.

استاد برجسته سطوح عالی حوزه‌های علمیه قم با بیان ویژگی‌های عارف واقعی گفت: با تهجد شبانه و گناه نکردن در دل انسان به‌تدریج صفایی حاصل می‌شود که می‌تواند بسیاری از نادیدنی‌ها را ببیند و مشاهده کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رسیدن به مقامات عالی عرفانی تنها از طریق صفا و پاکی نفس و خیرخواهی برای مردم حاصل‌شده و برای رسیدن به این مقام باید تهجد‌های نیمه‌شب داشته باشیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار