رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: با توجه به تمدید مهلت بیمه تا پایان دیماه سال جاری، کشاورزان محصولات زراعی کشت شده خود را بیمه کنند.

کشاورزان  هرچه سریعتر مزارع کشت شده را بیمه کنندزورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در جریان بازدید از اراضی کشاورزی سیستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت :وظیفه ذاتی ما بعنوان متولیان بخش کشاورزی هدایت کشاورزان به سوی کشاورزی اقتصادی ودرامدزاست.

زورقی با اشاره به اعتبارات هزینه شده طرح عظیم انتقال آب بالوله دشت به اراضی کشاورزی دشت سیستان افزود سالیانه ۴۰۰میلیون مترمکعب آب برای توزیع در سطح ۴۶هزارهکتار ازاراضی کشاورزی به طرح اختصاص داده اند وبراین اساس کشت های سنتی در سیستان دیگر اقتصادی نیست ومیبایست به سوی الگوی کشت اقتصادی برویم تا کشاورزی درمنطقه تولید ثروت ودرآمد کند.

او  تصریح کرد :مطالعات خاکشناسی منطقه سیستان در همه حوضچه های ۲۰هکتاری انجام شده و بدلیل ضعیف بودن خاک برای حاصلخیزی نیاز مبرم به کود دارند وکشاورزان باید با مشورت کارشناسان بخش کشاورزی در شهرستان ها نیاز کودی زمین زراعی خود را مرتفع کنند.

غلام حیدر زورقی اذعان داشت :افزایش تولید در واحد سطح با کود وبذر مطمئن امکان پذیر و توجیه اقتصادی داشته ودرآمد زا می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با توجه به تمدید مهلت بیمه تا پایان دیماه سال جاری، از کشاورزان خواست محصولات زراعی کشت شده خود را بیمه کنند.

او  افزود : عمده اراضی کشت شده در سیستان در مرحله اول رهاسازي آب از محل انهار سنتی آبگیری شده‌اند واین نگرانی وجود دارد نتوانند در مراحل بعدی به‌طور کامل مزارع را آبدهی کنند وضرورت دارد کشاورزان نسبت به بیمه پایه محصولات خود اقدام ن کنند.

غلام حیدر زورقی به مديران جهادکشاورزی شهرستان های منطقه سیستان تاکید کرد با تمامی توان کارشناسی حوزه کاری خود دانش فنی را به کشاورزان منتقل تا این قشر زحمتکش با رغبت بیشتری به سوی کشاورزی اقتصادی بروند.

از زمان رهاسازي آب در منطقه ۵۲هزارهکتار از اراضی کشاورزی سیستان آبگیری شده است.

انتهای پیام/ع

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار