رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری دامغان از توزیع ۳ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در بین بهره برداران حوزه آبخیز اگره در روستا‌های سرخده، اگره و سیاه پره خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری دامغان گفت: این تعداد آبگرمکن خورشیدی در اجرای پروژه تغییر الگوی مصرف سوخت مناطق جنگلی وبمنظور تامین سوخت کمکی برای روستائیان و عشایر شهرستان دامغان و درجهت حفاظت از عرصه‌های مرتعی و جنگلی و جلوگیری از قطع درختان در بین بهره برداران توزیع شده است.

او با بیان اینکه منابع مالی آبگرمکن‌های خورشیدی مبلغ حدود ۱۲۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۸ تامین شده، افزود: هزینه خرید، نصب و راه‌اندازی این دستگاه‌ها بر عهده اداره منابع طبیعی و آبخیزداری می‌باشد.

با اشاره به اینکه انرژی خورشیدی منبعی قابل دسترس، رایگان و تجدیدپذیراست ابراز داشت: تأمین انرژی موردنیاز بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی از طریق انرژی‌های پاک نظیر نور خورشید با توجه به مستعد بودن شهرستان دامغان می‌تواند علاوه بر جلوگیری از خسارت به عرصه‌ای منابع طبیعی موجب صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی گردد .

عباسی راد در پایان با بیان اینکه این اقدام با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی به عموم مردم به خصوص بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی انجام گرفته یاد آورد: گیرندگان آبگرمکن خورشیدی از تاریخ نصب آبگرمکن بعنوان همیار افتخاری طبیعت محسوب می‌شوند و باید در راستای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی با اداره همکاری نمایند.

لازم بذکر است ۴/۱۴۸۹۶۹۲ هکتاراز مجموع ۴/۱۵۴۴۶۷۳ هکتار مساحت شهرستان دامغان را عرصه‌های منابع طبیعی دربرگرفته است؛ که ۴/۹۶ درصد از کل مساحت شهرستان را شامل می‌شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار