ساعی:

در هیچ یک از پنج برنامه توسعه در مورد زنان سرپرست خانوار بحثی صورت نگرفته بود

نمایندهٔ تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم گفت: در هیچ یک از پنج برنامه توسعه در مورد زنان سرپرست خانوار بحث جدی صورت نگرفته بود.

در هیچ یک از پنج برنامه توسعه در مورد زنان سرپرست خانوار بحثی صورت نگرفته بودبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌ها گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا ساعی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در همایش قانونگذاری مادرانه اظهار کرد: اگر برنامه ریزی درستی برای دختران و زنان در نظر گرفته نشود، می تواند آسیب های جدی به بنیان های خانواده وارد شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: معاونت زنان ریاست جمهوری می تواند باعث حضور موثر زنان در کشور شد، زیرا حضور زنان در مجلس ارتباط تنگاتنگی با حضور آنان در دستگاه اجرایی دارد، علاوه بر موارد فوق احزاب و گروه های سیاسی نقش مهمی در حضور زنان در انتخاب دارند.

او در مورد حضور زنان در مجلس تصریح کرد: حضور جدی زنان در مجلس می تواند باعث تصویب قوانین بهتر در مورد مسائل زنان شود، زیرا زنان تخصصی تر نسبت به مشکلات زنان دارد.

ساعی با اشاره به فعالیت های سیاسی خانم بهروزی گفت: خانم بهروزی در سه دهه فعالیت سیاسی نشان داد که زن مسلمان برای حضور جدی در انتخابات باید در غالب حزب فعالیت های خود را ساماندهی کند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: من به عنوان یکی از ۱۷ نفر مفتخر هستم که در جهت تحقق خواسته های رهبری کمیسیون های زیادی را در فراکسیون زنان تشکیل داده ام، متاسفانه در برخی کمیسیون های مجلس نگاه مردانه وجود دارد و زن ها فقط می توانند در چند کمیسیون خاص حضور داشته باشند. در صورتی که نمایندگان زن مجلس اکثرا عضو هیأت علمی هستند و توان حضور در کمیسیون های مختلف را دارند.

او با بیان اینکه در هیچ یک از پنج برنامه توسعه در مورد زنان سرپرست خانوار بحث جدی صورت نگرفته بود، گفت: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه موارد مربوط به زنان سر پرست خانوار مطرح شده و بودجه خاصی به آن اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۳۹ ۱۱ دی ۱۳۹۸
زهرا ساعی نماینده مردم تبریز - اسکو و آذر شهر می باشد
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۳:۳۹ ۱۱ دی ۱۳۹۸

با سلام


ممنون از توجهتون

آخرین اخبار