معاون آموزشی مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه عدالت آموزشی یکی ازمهمترین خروجی‌های سند تحول است گفت: مهارت آموزی دانش آموزان باید در اولویت باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، اکرمی معاون آموزشی مدیر کل آموزش و پرورش استان در جلسه کمیته توسعه مدیریت آموزش وپرورش هشترود بر توجه ویژه مدیران و معلمان به سند تحول بنیادی تاکید نمود.

 اکرمی افزود:ترویج فرهنگ مشارکت جویی، مشارکت پذیری و فرهنگ خلاقیت و نوآوری، ترویج فرهنگ پژوهش و تحقیق و همچنین ترویج فرهنگ کار تیمی از ویژگی‌های سند تحول بنیادین آموزش وپرورش می‌باشد.

اکرمی با بیان اینکه تمام برنامه‌ها و فعالیت بایستی منطبق با سند تحول باشد و سند تحول میثاق ملی و راهبردی و نقشه راه آموزش و پرورش است افزود: برنامه‌های زنگ نماز باید اجرا شود.

او در ادامه با بیان اینکه عدالت آموزشی که یکی ازمهمترین خروجی‌های سند تحول است افزود: مهارت آموزی دانش آموزان باید در اولویت باشد.

اکرمی بر هوشمند سازی کلاس‌های درسی تاکید کرد و افزود: توجه متوازن به تمام ساعات درسی در مدارس باید اجرا شود و مدیران حق ندارند ساعات درسی را به یکدیگر جایگزین کنند.

او گفت: زنگ‌های مدارس باید در هر ۱۰۰ دقیقه زده شود.

معاون آموزشی مدیر کل آموزش و پرورش استان بر توسعه پژوهش سرا‌های دانش آموزی و مدارس فنی و حرفه‌ای و کارو دانش تاکید کرد و گفت: ریشه کارآفرینی در این مدارس می‌باشد.

اقدمی مدیر آموزش و پرورش منطقه هشترود هم با بیان اینکه تجهیزات هنرستان هشترود کم است ازخیرین خواست نسبت به تجهیز این هنرستان اقدام کنند.

او گفت: دوری هنرستان از مرکز شهر باعث شده دانش آموزان رغبتی به ثبت نام در رشته‌های این هنرستان نداشته باشند.

او گفت: با توجه به اینکه تجهیزات آزمایشگاهی مدارس این شهرستان مجهزنیستند، اما با این حال دانش آموزان این منطقه رتبه اول این بخش را در استان کسب نموده اند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه هشترود گفت:متاسفانه از ۱۵۹ مدرسه این شهرستان بیش از ۶۰ مدرسه نیاز به تخریب و بازسازی داردو از خیرین می‌خواهیم در احداث مدارس و دبیرستان‌های کارو دانش و فنی حرفه‌ای در این شهرستان توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.