معاون اقتصادی استاندار سمنان گفت: رشد قیمت ۴ گروه کالایی و خدماتی در استان به نسبت کشور متناسب نبوده و نیاز است با جلسات کارشناسی این قیمت‌ها کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،حشمت الله عسگری معاون اقتصادی استاندار سمنان در جلسه‌ی کارگروه تنظیم بازار استان سمنان  با بیان اینکه نیاز است در هر جلسه گزارشی از موجودی دام و طیور استان ارائه شود گفت: با بررسی درست باید قیمت گوشت دام و طیور در استان نیز کنترل شود.

او با اشاره به بالا بودن قیمت ۴ گروه کالایی و خدمات شامل پوشاک، مبلمان، کیف و کفش و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان نسبت به کشور افزود: نیاز است با تشکیل جلسه به سرعت به موضوعات رسیدگی و قیمت‌ها کاهش یافته و متناسب با کشور گردد.

عسگری تصریح کرد: نیاز است تا نمایشگاه‌های فروش این کالا در استان افزایش یابد تا اجناس با قیمت کمتری به دست مردم برسد.

معاون اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به اینکه شهرداری به درستی به وظایف خود در حوزه ایجاد بازارچه‌های میوه و تربار عمل نکرده است ابراز داشت: شیوه واگذاری غرفه‌های میوه‌های تربار صحیح نبوده و نیازمند اصلاح است.

میرعماد رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان نیز در این جلسه گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و بیش از ۹۹ هزار راس دام سنگین در استان سمنان در حال حاضر موجود است.

او با بیان اینکه: ۸۰ هزار و ۶۰۰ راس دام سبک و ۷۵۰۰ راس دام سنگین در استان سمنان آماده کشتار بوده است افزود: هیچ محدودیتی برای تامین گوشت استان وجود ندارد و دلیلی هم برای افزایش قیمت نبوده سات.

یحیایی معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم در این جلسه با اشاره به ۳۳۹۶ مورد بازرسی از تاریخ ۱۷ آذر ماه لغایت ۱۱ دی ماه در سطح استان سمنان گفت: در این بازرسی‌ها ۳۴۷ تخلف ثبت و به ۱۸۵ مورد هم شکایت رسیدگی شده است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.