معاون اول قوه قضاییه گفت: ما نمی‌خواهیم ستاد حقوق بشر، وظایف وزارت امور خارجه را برعهده بگیرد، بلکه باید سازوکاری ایجاد کنیم که به کمک نهاد‌های دیگر از حقوق مردم دفاع کند.

//به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه دبیر ستاد حقوق بشر اظهار کرد: بیشتر مدیران ما تکلیف مدار هستند و براساس تکلیفی که دارند مسئولیت را می‌پذیرند و براساس تکلیف مسئولیت را به دیگری می‌سپارند.

وی افزود: آقای لاریجانی و آقای باقری هر دو مدیر دارای علم و فکر هستند و نظام و سیاست‌های نظام را می‌شناسند.

محسنی اژه‌ای گفت: دکتر لاریجانی بیش از یک دهه است که با قوه قضاییه همکاری می‌کند و از ابتدا دبیر ستاد حقوق بشر بود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار کرد: آقای لاریجانی خودشان بار‌ها گفته که به دلیل مسئولیت‌هایی که دارد نمی‌تواند به کار‌های ستاد حقوق بشر برسد.

وی با بیان اینکه لاریجانی بار‌ها باقری کنی را برای ستاد حقوق بشر معرفی کرده است، افزود: انسان و حقوق بشر از نگاه اسلام دارای جایگاه  بالایی است و شاید بالا‌تر آن در اسلام نداریم؛ اگر مسائل حقوق بشری هم در جهان مطرح نبود، جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچم دار اسلام ناب وظیفه داشت که حقوق انسان تبلیغ وتدوین کند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: امروز حقوق بشر به ابزاری در دست انسان تبدیل شده است و از رشد و کمال و آزاداندیشی انسان جلوگیری می‌کند؛ این حقوق بشر ساختگی از رسیدن انسان به کمال جلوگیری می‌کند.

 حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: غربی ها تحت عنوان دفاع از حقوق بشر به خودشان اجازه می‌دهند که سران کشوری را گاو شیرده به شمار آورند و جلوی علم آموزی آن‌ها را بگیرند.

وی با بیان اینکه امروز اسلام در مقابل مدعیان حقوق بشر قرار دارد، بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران باید چهره آن‌ها را نشان دهد؛ ما باید چهره خبیث آن‌ها را نشان دهیم و ستاد حقوق بشر این وظیفه را دارد.

محسنی اژه‌ای گفت: آقای لاریجانی از زمان آیت الله شاهرودی سمت مشاور عالی رئیس قوه قضاییه را داشتند و در حال حاضر نیز این سمت را دارند.

وی افزود: ستاد حقوق بشر امضای شورای عالی امنیت ملی و مقام معظم رهبری را دارد و برای منحل شدن آن باید همین مسیر را برود و اینگونه نیست که بگویم امروز ستاد حقوق بشر کار می‌کند و فردا منحل می‌شود.

وی افزود:رئیس قوه قضاییه رئیس ستادحقوق بشر است و وزیر اطلاعات، وزیر کشور، وزیر امور خارجه و وزیر دادگستری و وزیر ارشاد و دادستان کل کشور و رئیس دیوان محاسبات کشور و رئیس سازمان زندان‌ها و دو معاون شورای عالی امنیت ملی و فرمانده نیروی انتظامی و دو قاضی عالی رتبه عضو این ستاد هستند.

وی افزود: ستاد حقوق بشر یک نهاد فرا قوه‌ای مستحکم است و نظام باید از ظرفیت این ستاد استفاده حداکثری کند.

اژه ای خاطرنشان کرد: ما نمی‌خواهیم این ستاد وظایف وزارت امور خارجه را برعهده بگیرد، بلکه باید سازوکاری ایجاد کنیم تا این ستاد بتواند به کمک نهاد‌های دیگر از حقوق مردم دفاع کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حقوق بشر ، قوه قضائیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار