معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: تاکنون بیش از ۷ هزار سفر با دوچرخه‌های اشتراکی در شیراز انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجتبی زوربخش گفت: تاکنون ۱۵ هزار و ۳۲۸ نفر اپلیکیشن بیدود را شیراز نصب و حدود ۶ هزار نفر برای استفاده از آن ثبت نام کرده اند.

او با بیان اینکه شاید به دلیل عدم فعالیت دوچرخه‌های اشتراکی در یک ماه گذشته در تهران و ورود این سیستم در هفته‌های اخیر به شیراز، ذهنیت استفاده از دوچرخه‌های دست دوم پایتخت در شیراز در ذهن برخی ایجاد شود، گفت: وقتی که هزار دوچرخه تحویل انبار شهرداری شیراز شد زمانی بود که دوچرخه‌های بیدود هنوز در خیابان‌های تهران جمع آوری نشده بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز  ادامه داد: بهره برداری از دوچرخه‌های هوشمند در شیراز از ۲۸ آذر با ۲۰۰ دوچرخه و۲۷ ایستگاه آغاز شد.

او اضافه کرد: قراردادی که با شرکت پاک چرخ ایرانیان و شهرداری شیراز منعقد شده با روش بی او تی و ایجاد زیرساخت و عملیات اجرایی بر عهده شرکت طرف قرارداد است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکنون هزار دوچرخه اشتراکی در اختیار شهرداری شیراز قرار دارد که حدود ۲۰۰ دستگاه آن وارد خیابان‌ها شده و به مرور زمان در هفته‌های آینده این تعداد در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و تا پایان اسفندامسال هم این تعداد به ۲ هزار دستگاه دوچرخه افزایش می‌یابد و در بازه زمانی پنج ساله قرارداد با شرکت بیدود تعداد دوچرخه‌ها به ۱۰ هزار دستگاه و تعداد ایستگاه‌ها نیز به ۲۵۷ عدد در شیراز افزایش می‌یابد.

او در باره نرخ کرایه دوچرخه‌های اشتراکی که به ازای هر نیم ساعت هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده، گفت: این نرخ بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز اعمال شده و شهرداری هیچ دخالتی در آن ندارد، البته ممکن است در صورت استقبال شهروندان از این سیستم پاک حمل و نقل، یارانه بیشتری برای استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی در نظر گرفته شود.

زوربخش اضافه کرد: نرخ کرایه دوچرخه‌های اشتراکی در شیراز به نسبت کارایی این سیستم حمل و نقلی و هزینه‌های آن متعادل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار