مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت:اگرچه منطقه جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا زیرساخت های قوی تری درمقایسه با ما دارند ولی تنوانسته اند یک سازمان انتقال خون متمرکز داشته باشند.

مديركل جديد انتقال خون البرز معارفه شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پیمان عشقی ،مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور گفت: خون یک فرآورده درمانی برای نجات جان  انسان و سازمان انتقال خون هم یک سازمان استراتژیک است  که  عدم وابستگی خون به پول  آن را منحصر به فرد کرده است.

عشقی افزود: سازمان انتقال خون ایران در منطقه جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا لیدر شیپ است در حالی که آنها نسبت به ما پولدارتر هستند و زیرساخت های قوی تری نسبت به ما در اختیار دارند اما هنوز نتوانسته اند یک سازمان‌انتقال خون متمرکز با اهدای داوطلبان صددرصدی داشته باشند.

او افزود: سازمان انتقال از نظر کمی صدر درصد ،خون‌ بدون چشم داشت را از داوطلبان دریافت می کند و از نظر کیفی نیز سلامت خون ایران مثال زدنی است و کمپانی هایی برای بازدید از فرآورده های خونی ایران صف می کشند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه ما در قالب فعالیت های خود شبکه خون رسانی در کشور داریم گفت: در این راستا از اردبیل برای سیستان و بلوچستان و از سمنان برای خوزستان خون میفرستیم.

عشقی با اشاره به  مراجعه  تعداد زیادی از بیماران البرزی برای درمان به تهران افزود: تهران‌۱۶ درصد جمعیت کشور را دارد اما ۲۵ درصد خون کشور در پایتخت مصرف می شود.

اوگفت: امیدواریم همانطور که شاخص رشد اهدای خون در البرز خوب بوده و جایگاه سوم کشور از این لحاظ را داشته است ، در اهدای مستمر نیز به جایگاه مناسبی برسد، در این خصوص انتقال خون البرز باید با ارشاد، رسانه ها و شهرداری ارتباط بیشتری داشته باشد چون اهدای مستمر سلامت خون جامعه را به دنبال دارد، رشد اهدای خون بانوان البرزی نیز بالا بوده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور با تاکید بر اهمیت گسترش اعتماد به انتقال خون در جامعه افزود: در البرز و دو تا سه استان دیگر موسسات خصوصی در زمینه جمع آوری پلاسما و تولیدات داروهای وابسته به پلاسما فعالیت می کنند که می دانیم برای کمک به بیماران هموفیلی، اعصاب و یا اورژانسی ها این‌کمپانی های پلاسمایی مهم است و این اقدامات هم کارآفرینی و هم کاردارویی و داروسازی را برای کشور به همراه دارد.

عشقی گفت: سیاست سازمان انتقال خون در تهیه، توزیع خون و فرآرده های خونی سالم بدون چشم داشت و انسان دوستانه با تاکید بر اهدای خون و پلاکت است که به ویژه برای بیماری های سرطانی تهیه پلاکت مهم است و انتقال خون استان البرز نیز در این راستا کار می کند.

او درادامه  افزود:استان البرز در میزان وابستگی به اعتبارات ستادی سازمان انتقال خون کشور و بى بهر‌ه گی از اعتبارات استانی رده اول را دارد.

عشقی با اشاره بر اینکه دولت اعتباراتی را در استان ها برای کمک به ادارات کل منظور میکند گفت:  اگر این کمک ها به دست آنها نرسد باید ستادهای مرکزی این کمک ها را داشته باشد و ما این کار را برای انتقال خون البرز انجام داده ایم؛ در حالی که در استان البرز از نظر حاکمیتی بخش مهمی از انجام این مهم برعهده مسئولان استانی البرز است.

 مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران  درادامه گفت:روز پرستار به سازمان انتقال خون هم ارتباط دارد و حضرت زینب از کسانی بودند که در صحرای کربلا پرستاری کردن در بین شهدای کربلا و ائمه حاضر در واقعه عاشورا اهدای خون ۷۲ نفر شهید در راه رضای خدا بود که حضرت زینب از این جایگاه در سازمان انتقال خون ویژه تر است

او گفت:برای پرسنل سازمان انتقال خون کشور برنامه‌ای داریم که شب سال نو را با شادی بتوانند آغاز کنند.

دراین مراسم با حضور مدیرعامل انتقال خون کشور ،محمد مهدى زاده مدير كل سابق اداره كل انتقال خون البرز توديع و مير محمد على حسينى به عنوان سرپرست  جديد اداره كل انتقال خون البرز معارفه شد.

انتها پیام.خ/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.