رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به تهدید‌های رهبر کره شمالی درباره سلاح راهبردی جدید اعلام کرد امیدوار است هدیه کریسمس کره شمالی یک گلدان زیبا باشد!

ترامپ کیم جونگ اونبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به تهدید‌های کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد امیدوار است هدیه کریسمس او یک گلدان زیبا باشد.

پیش از این کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تهدید کرده بود این کشور به زودی یک سلاح راهبردی جدید را رونمایی خواهد کرد و دلیلی وجود ندارد که پیونگ یانگ به وقفه ایجاد شده در آزمایش‌های موشکی خود ادامه دهد.

ترامپ در واکنش گفت: «من رابطه بسیار خوبی با کیم جونگ اون دارم. با خبرم که پیام‌های معینی درباره "هدیه کریسمس" مخابره می‌کند، امیدوارم هدیه کریسمس او یک گلدان زیبا باشد. این چیزی است که دوست دارم، یک گلدان.»

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنانش گفت کیم جونگ اون به سخنش وفادار است.

رهبر کره شمالی تهدید کرده بود: «اگر آمریکا از اقدامات خصمانه اش دست برندارد، اقدامی شوک آور را انجام خواهیم داد و به زودی از یک سلاح راهبردی جدید رونمایی خواهیم کرد.»

کیم جونگ اون گفته بود: «در حالیکه آمریکا به برگزاری رزمایش‌های خود ادامه می‌دهد، کره شمالی دیگر به ممنوعیت آزمایش بازدارندگی هسته‌ای و موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای پایبند نخواهد بود.»


بیشتر بخوانید: ترامپ: به دنبال جنگ با ایران نیستیم

آزمایش موشکی جدید؛ هدیه کریسمس کره شمالی به ترامپ!


این در حالی است که ترامپ با عقب‌نشینی از مواضع خود در برابر ایران نیز اعلام کرد دولت آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست. 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: «فکر نمی‌کنم جنگ ایده خوبی در برابر ایران باشد. ایران باید بیش از هر کس دیگر خواهان صلح باشد. من صلح را دوست دارم. توقع ندارم جنگ با ایران اتفاق بیفتد.»

پیش از این ترامپ در صفحه توییتر خود ایران را به پرداخت بهای سنگین تهدید کرده بود.

بر این اساس، دیروز تظاهرکنندگان خشمگین عراقی با حمله به سفارت آمریکا در بغداد در واکنش به حمله هوایی آمریکا به مقر حشد الشعبی (نیرو‌های مردمی عراق) که بخشی از نیرو‌های مسلح این کشور را تشکیل می‌دهند، سفارت واشنگتن در بغداد را محاصره کردند.

ترامپ در واکنش به این اتفاق با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «سفارت آمریکا در عراق چند ساعتی است که در وضعیت ایمن قرار دارد. بسیاری از نیرو‌های ما، همراه با مهلک‌ترین تجهیزات نظامی جهان سریعا به آنجا فرستاده شدند. از رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق بابت پاسخ سریعشان به ناآرامی‌ها تشکر می‌کنم.»

وی در ادامه تاکید کرد: «ایران بابت جان‌های از دست‌رفته و خسارت‌های وارد آمده به هر کدام از تأسیسات ما پاسخگو خواهد شد. آن‌ها بهای سنگینی خواهند پرداخت. این هشدار نیست، تهدید است! سال نو مبارک.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار