شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: با احداث و بهره برداری از کارخانه کاغذ، برای ۲ هزار نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: کارخانه تولید کاغذ با اعتباری معادل ۹ هزار میلیارد تومان هدیه‌ای از سوی مقام معظم رهبری به خوزستانی‌ها و ایرانی‌ها است که در کشت و صنعت سلمان فارسی احداث می‌شود.

او افزود: در استان خوزستان هر ساله ۱.۵ میلیون تن باگاس نیشکر سوزانده می‌شد که با اجرای پروژه احداث کاغذ، این میزان‌باگاس تبدیل به کاغذ خواهد شد.

ناصری اظهار داشت: با احداث و راه اندازی این کارخانه، برای حدود ۲ هزار نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این کارخانه تا ۳ سال آینده احداث و به بهره برداری برسد، چراکه با راه اندازی این کارخانه از خروج ارز از کشور و قطع درختان مسن جلوگیری می‌شود و نقش مهمی در حفظ محیط زیست کشور و پوشش گیاهی و جنگلی ایفا می‌کند.

این مقام مسئول درخصوص وضعیت نیرو‌های شاغل در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیان کرد: براساس اسناد و مدارک موجود، ۹۹.۶ درصد نیرو‌های شاغل در شرکت‌های هفت گانه توسعه نیشکر، بومی استان هستند و از ساکنان و اهالی روستا‌های این شرکت‌ها جذب شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۱۶ ۱۱ دی ۱۳۹۸
خدا رو شکر