امام جمعه قصرشیرین گفت: وظیفه ذاتی یک حکومت الهی و دینی ایجاد جریان فرهنگ اسلامی در جامعه برای تقویت بنیان فرهنگی مردم و اعتقادات آن‌ها است.

فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام علی ملکی روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی با حضور فرماندار قصرشیرین، مسوولان این شهرستان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، گفت: همه حکومت ها وظیفه دارند فرهنگ خود را ریل گذاری کنند و مردم را به این سمت سوق دهند.

او اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی و متولی سیاست گذاری فرهنگی در شهرستان نیز که بر عهده مسوولان و متولیان و نخبگان است باید در راستای ایجاد فرهنگ اسلامی تلاش کنند.

امام جمعه قصرشیرین گفت: طرح جامع فرهنگی شهرستان از سوی بنده در چند سال قبل تهیه شده که چندین کمیته در این رابطه تشکیل شده و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به اثرگذاری زبان فرهنگ و هنر در بین مردم نیز یکی از اعضای آن است.

ملکی ادامه داد: قصرشیرین یک شهرستانی با فرهنگ بسیار غنی و مردمی قدرشناس دارد و وحدت رویه بسیار خوبی نیز در بین مدیران و مسئولان آن وجود دارد از این رو باید از این بستر مناسب در راستای تشویق و ترغیب هنرمندان برای خلق آثار هنری و فرهنگی با توجه به اثرگذاری و اهمیت جایگاه آن و تقویت فرهنگ دینی منطقه تلاش کنیم.

او ادامه داد: تنها راه مقابله با آسیب های اجتماعی و انواع بزه و هجمه های فرهنگی دشمن تقویت دین و فرهنگ ولایی به خصوص در بین نسل جوان است زیرا با همین اعتقادات دینی ما در جنگ پیروز شدیم و توانستیم ابهت دشمنان این نظام را از بین ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در سخنانی با اشاره اینکه بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محدود و گستره برنامه ها بسیار زیاد است خواستار همکاری تمامی دستگاه ها و متولیان فرهنگی شد.

بهرام فاضلی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب از تمامی مدیران و متولیان فرهنگی خواست که این بیانیه را نقشه راه خود قرار دهند زیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانیه خطاب به تمامی مسوولان و مردم، جوانان و بانوان مسایل مهم را بیان کرده اند.

او اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های قبل مسایلی را بیان کرده اند و زنگ هایی را به صدا درآورده اند که امروز گریبان گیر جامعه شده و هجمه فرهنگی و بسیاری از مسایلی که امروز کشور با آن از سوی دشمنان خارجی درگیر است و با آن دست و پنجه نرم می کنیم همان دغدغه های رهبری در سال های قبل بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: تهاجم فرهنگی امروز خوراک، پوشاک و معماری اسلامی ما را نشانه گرفته و همین مساله خود بر روی ساختار اعتقادی افراد نیز تاثیر گذار است از این رو باید دغدغه متولیان فرهنگی تغییر ذائقه مردم به فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی باشد.

او ادامه داد: جامعه قبلی ما مسجد محور بوده و همین مساله باعث تربیت نخبگان، علما و انسان های فرهیخته و شهدایی شد که با دست خالی رو به روی دشمن ایستادند و به پیروزی رسیدند.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.