رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی از پرداخت ۱۰میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای طرح‌های اشتغال‌زا و زیربنایی استان خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرتضی شهیدزاده رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: در سال‌های اخیر در مجموع ۴۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شده که از این میزان ۱۰میلیارد دلار آن سهم استان بوده، که نشان‌دهنده اهتمام دولت و نظام اسلامی به استان زرخیز خوزستان است.

او افزود: تخصیص و پرداخت ۱.۵ میلیارد دلار به بخش آب و خاک خوزستان که در قالب ۵۵۰ هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب تعریف شد که با اجرای گام نخست این طرح حدود ۳۰۰هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی نوسازی و تجهیز شده و در نهایت منجر به برداشت ۳ برابری محصول در واحد سطح شد.

شهیدزاده با بیان اینکه ۸ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی نیز برای مهار آب‌های مرزی و جلوگیری از هدررفت آب به کشور‌های همسایه به‌طور کامل پرداخت شد تصریح کرد: با اجرای طرح‌های مهار آب‌های مرزی، ضمن توسعه بخش کشاورزی و تقویت آب‌های زیرزمینی، از مهاجرت ساکنان مناطق مرزی و خالی شدن روستا‌های همجوار مرز جلوگیری شده است.

 رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی بیان داشت: آمادگی این صندوق برای سرمایه گذاری بیشتر در طرح‌های کلان و عظیم اقتصادی و اشتغال‌زا در خوزستان را دارد چراکه  خوزستان قلب اقتصادی کشور است و نقش مهمی در ۸ سال دفاع مقدس داشته و همه ما به این استان احساس دین می‌کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد:صندوق توسعه ملی به منظور حفظ سرمایه کشور برای نسل‌های آینده تشکیل شده از این رو برای رونق تولید و اجرای قانون اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ قانون اساسی اهتمام ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.