معاون امور اجتماعی مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزیر کشور گفت:سرمایه اجتماعی از دین تولید می شود و روحانیت و نهادهای فرهنگی می توانند در نهادینه کردن فضیلت های اخلاقی در افراد نقش پررنگ تر از وضع فعلی داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا محبوبی معاون امور اجتماعی مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزیر کشور امروز در نشست کارگروه اجتماعی و اموربانوان استانداری اصفهان گفت: مناسک مکمل اعتقاد و شکل دهنده اخلاق ماست، اما این موضوع باعث شده توجه به موضوع اخلاق به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی مورد غفلت واقع شود.

رضا محبوبی افزود:سرمایه اجتماعی از دین تولید می‌شود و روحانیت و نهاد‌های فرهنگی می‌توانند در نهادینه کردن فضیلت‌های اخلاقی در افراد نقش پررنگ‌تر از وضع فعلی داشته باشند در حالیکه منبع دین مملو از آموزه‌های است که فضیلت‌های اخلاقی را در افراد نهادینه کنند.

او با تاکید بر ترویج اخلاق حسنه به عنوان زیربنای سرمایه اجتماعی گفت:از طرفی فرآیند‌های مدیریتی باید بهبود یابد تا اعتماد مردم به سیستم اجرایی جلب شود و نهاد‌های فرهنگی همچون رسانه، آموزش و پرورش، آموزش عالی، فرهنک و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی در این دو مقوله می‌توانند نقش‌های موثری داشته باشند.

استاندار اصفهان هم در این نشست با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی از هر نوعی که باشند جدا از هم نیستند گفت:کمتر به ریشه یابی بروز آسیب‌های اجتماعی و کنترل این ریشه‌ها در جامعه پرداخته شده است.

عباس رضایی افزود:سلامت اجتماعی و سرمایه اجتماعی دو کلید واژه مهم در این مقوله هستند که برای ارتقای این حوزه‌ها باید علاوه بر ریشه یابی آسیب‌های آن، ساختار منسجم، با هدف مشخص و با مدیریت واحد تعریف و عملی وارد میدان شود.

او در ادامه به فعالیت چهار دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در مناطق مختلف استان با اهدافی همچون ارتقا وضع اجتماعی و فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره و اضافه کرد:امروز هم پنج دفتر دیگر در استان افتتاح می‌شود.
در این نشست متولیان، استادان و کارشناسان اجتماعی و فرهنگی استان اصفهان در بخش‌های مختلف به ارائه نقد و پیشنهاد‌های خود در موضوع‌های مختلف اجتماعی استان اصفهان از جمله حاشیه نشینی، اعتیاد و خشونت پرداختند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار