«محمد محیی» به آمریکایی‌ها توصیه کرد هرچه سریع‌‌تر خاک عراق را ترک کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد، «محمد محیی» سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق از آمریکایی‌ها خواست برای رهایی از شکست و رسوایی بیشتر در برابر جهانیان، خاک عراق را ترک کنند.

محمد محیی با اشاره به حمله اخیر آمریکایی‌ها به مواضع نیرو‌های بسیج مردمی عراق و شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر از آنان گفت: با وجود قداستی که شهدا و مجروحان برای ما دارند، اما باید بگوییم مسئله فقط به این محدود نمی‌شود که تعداد شهیدان و مجروحان برایمان مهم باشد؛ امروز موضوع به حاکمیت عراق مربوط است که با این حمله و جنایت خدشه‌دار شد.

محمد محیی تأکید کرد: آمریکا خودش را در برابر چالشی بزرگ و شروع رویارویی‌هایی قرار داد که شاید تا حد زیادی هیبت و جایگاه آن را به عنوان یک ابرقدرت از بین ببرد. ما برای رویارویی آماده‌ایم، اما منتظر دستور فرماندهان هستیم و پاسخ ما واقعا قوی خواهد بود و لرزه بر اندام آمریکایی‌ها خواهد انداخت.

سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق گفت: شما می‌دانید پاسخ به این اقدام به بررسی داده‌ها و خوانش واقعیت سیاسی و امنیتی عراق و منطقه بستگی دارد در نتیجه امروز در جایگاهی متفاوت از گذشته قرار داریم. امروز شاهد موضعی از آمریکایی‌ها هستیم که می‌توانیم آن را در قالب متوسل شدن و تهدید قرار دهیم. اگر واکنش نشان دهیم آن‌ها تهدید می‌کنند که بار دیگر پاسخ خواهند داد. شما باید عقل را داور قرار دهید و در زندگی سیاسی حضور داشته باشید. آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند در صورتی که تصمیم بگیریم واکنش نشان دهیم، واکنش ما بسیار شدید خواهد بود.

وی ادامه داد: واقعیت این است که آمریکا به احمقانه‌ترین عملیات در عراق طی سال‌های گذشته دست زد. معمولا گردان‌ها و بسیج مردمی را هدف قرار می‌داد، اما اعلام نمی‌کرد یا به گونه‌ای رفتار می‌کرد که گویی رژیم صهیونیستی به این حملات دست زده است، اما امروز با وقاحت و بی شرمی تمام این مسئله را اعلام کرد. اما به نظر ما این حمله حماقتی بود که به ضرر آمریکا تمام خواهد شد وشاید واکنش و موضع گیری‌هایی که در عراق شاهد هستیم بهترین دلیل برای صحبت ما باشد.

سخنگوی گردان‌های حزب الله گفت: پیام ما به مردم عراق واضح است. ما فرزندان این مردم هستیم و چه در مطالبه گری و چه در دفاع کنار آن‌ها خواهیم ایستاد. همانگونه که در گذشته در برابر داعش از مردم عراق دفاع کردیم. ما در غم و شادی کنار این مردم هستیم. اما برای آمریکایی‌ها پیامی دارم که شاید خیلی به نفعشان باشد اگر می‌خواهند نظامیان خود را از حمله حفظ کنند باید از خاک عراق خارج شوند. حضور آن‌ها در عراق دیگر توجیهی ندارد. مردم عراق با آن‌ها مخالفند و جنایت هایشان زیاد شده است تا حدی که مردم در برابر آن‌ها می‌ایستند در نتیجه اگر می‌خواهند بیشتر متضرر نشوند باید از عراق خارج شوند و اگر نمی‌خواهند پوزه شان در باتلاق شکست به خاک مالیده شود و در برابر جهان بیشتر رسوا شوند به آن‌ها توصیه می‌کنیم که از عراق خارج شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار