کاپیتان تیم ملی بسکتبال گفت: در رقابت‌های جام جهانی عملکرد خوبی داشتیم و به نظرم به همه دنیا نشان دادیم از پیش بازنده نیستیم.

صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال کشورمان در حاشیه مراسم تقدیر کمیته ملی المپیک از ورزشکارانی که سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کردند در گفتوگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: رفته رفته به المپیک توکیو نزدیک می‌شویم و فاصله کمی که تا آغاز این رویداد مهم باقی مانده، باعث شده حال و هوای ورزش کشورمان المپیکی شود و تمام ورزشکاران مشغول آماده سازی خودشان برای حضور در المپیک باشند. امروز نخستین جلسه میان ورزشکاران المپیکی و مسئولان ارشد ورزش کشور از جمله اعضای کمیته ملی المپیک برگزار شد و جا دارد از کمیته ملی المپیک تشکر کنیم که از چند سال گذشته برای کسب سهمیه ورزشکاران و آماده سازی مناسب آن‌ها برای حضور در المپیک برنامه ریزی کردند.


بیشتر بخوانید: نیکخواه بهرامی: مسئولان توجه چندانی به بسکتبال ندارند/ تیم‌های مطرح به دلیل مشکلات سالن حاضر نیستند به ایران بیایند


کسب سهمیه برای بسکتبال ایران افتخار است 

نیکخواه بهرامی در ادامه گفت: تمام ورزشکاران سعی می‌کنند در مسابقات انتخابی سهمیه شان را بگیرند و آن‌هایی که سهمیه شان مسجل شده، برای حضور قدرتمند در المپیک تلاش می‌کنند. به هر حال المپیک بالاترین سطح ورزشی دنیا است و موفقیت در آن بسیار دشوار است. کسب سهمیه المپیک توکیو برای برخی رشته‌ها مانند بسکتبال، افتخار است، اما ما به این بسنده نمی‌کنیم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در توکیو هم نتیجه خوبی کسب کنیم.  

در جام جهانی نشان دادیم برابر تیم‌های بزرگ دنیا از پیش بازنده نیستیم

بازیکن تیم ملی بسکتبال در پاسخ به این پرسش که تیم ملی بسکتبال ایران در المپیک توکیو چه هدفی را دنبال می‌کند گفت: همین که بسکتبال ایران به جمع ۱۲ تیم برتر دنیا رسیده، یک افتخار است. اما ما به همین بسنده نمی‌کنیم و پتانسیل بالایی برای موفقیت داریم. با توجه به سطح و امکانات بسکتبال ایران، توقع نتیجه گرفتن در المپیک نظر چندان کارشناسی شده‌ای نیست. با این وجود ما نسبت به تیم‌های دیگر خیلی عقب نیستیم و در المپیک با تمام توان حاضر می‌شویم تا بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم. در جام جهانی نشان دادیم که برابر تیم‌های بزرگ دنیا مانند اسپانیا از پیش بازنده نیستیم و امیدوارم که با یک برنامه ریزی خیلی خوب در فاصله باقی مانده تا المپیک، نتیجه خوبی کسب کنیم.


بیشتر بخوانید: بسکتبال ایران هنوز جا برای پیشرفت دارد/ پیروزی مقابل حریفان در المپیک ۲۰۲۰ دور از دسترس نیست


بسکتبالیست‌ها به نسبت کاری که می‌کنند، پول نمی‌گیرند

او در واکنش به حقوق ۵ میلیونی کمیته ملی المپیک به ورزشکاران المپیکی و این که گفته می‌شود بسکتبالیست‌ها نسبت به ورزشکاران دیگر رشته‌ها از وضع مالی بهتری برخوردار هستند گفت: هر رشته را باید با سطح جهانی آن مقایسه کرد. بازیکنان شاغل در رشته بسکتبال نهایتا ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان پول می‌گیرند، اما این مبلغ شاید حقوق چند ساعت برترین بازیکنان دنیا باشد و بازیکنان ایرانی هم تا سطح اول بسکتبال دنیا فاصله خیلی زیادی ندارند. اگر نتایج را در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که بسکتبالیست‌ها به نسبت کاری که می‌کنند، پول چندانی نمی‌گیرند.

 ورزش صبحگاهی برای سلامتی مفید است و ورزش حرفه ای چیزی جز ضرر ندارد

امیدوارم نه تنها ما بلکه ورزشکاران دیگر رشته‌ها به اندازه زحمتی که می‌کشند، پول بگیرند و زندگی مرفهی داشته باشند. به هر حال ما بازیکنان به جز ورزش منبع درآمد دیگری نداریم و در واقع ورزش حرفه‌ای تنها منبع درآمد و شغل ما است. تمام تلاش ما این است در همین چند سالی که در سطح اول ورزش حضور داریم، بتوانیم آینده مان را بسازیم، زیرا ورزشی که برای سلامتی مفید است، ورزش صبحگاهی است و ورزش حرفه‌ای چیزی جز ضرر ندارد و چه بسا ورزشکاران حرفه‌ای پس از خداحافظی از ورزش حرفه‌ای با مشکلات زیادی که یکی از آن‌ها مشکل جسمانی است، دست و پنجه نرم می‌کنند.


بیشتر بخوانید: گرامی پور: حدادی فوق العاده است/ از بازی در تیم‌ملی ایران خوشحالم


حقوق ماهیانه کمیته ملی به ورزشکاران المپیکی، تا حدودی کمک کننده است

در واقع بازیکنان در عمر ورزشی مفیدی که دارند، باید آینده خانواده شان را هم تضمین کنند و پولی که در حال حاضر دریافت می‌کنند، مبلغ زیادی نیست. باتوجه به شرایطی که وجود دارد، کمک مالی کمیته ملی المپیک به ورزشکاران، می‌تواند تا حدودی کمک حال باشد و از مسئولان کمیته ملی المپیک تشکر می‌کنم. البته این مبلغ هنوز پرداخت نشده و شاید دلیل آن مشخص نشدن وضع کسب سهمیه ورزشکارانی  و رشته‌هایی است که هنوز در انتخابی المپیک شرکت نکردند. به هر حال از کسب سهمیه ما ۳ ماه می‌گذرد، اما انتخابی برخی رشته‌های دیگر هنوز برگزار نشده است. به ما اعلام کردند که مبلغ ماهیانه ۵ میلیون تومان از تیرماه واریز می‌شود، اما پس از این که وضع کسب سهمیه‌ها مشخص شد، تمام این مبلغ که تاکنون به حساب ما واریز نشده، یکجا پرداخت خواهد شد.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار