هفته گذشته معاون فرهنگی وزارت ارشاد، آمار رسمی انتشار کتاب در سال کنونی را اعلام کرد.

از اعلام آمار رسمی مجوز و انتشار کتاب تا انتصاب دبیر بخش ویژه جشنواره شعر فجر

به گزارش  خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی در حوزه ادبیات کشور در هفته گذشته روی داد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

نامزدهای جایزه کتاب سال در گروه علوم خالص معرفی شدند

در موضوع کلیات و تاریخ علم سه کتاب «تاریخ مختصر علم» تألیف ویلیام باینم، ترجمه ماندانا فرهادیان، تهران: نی، ۱۳۹۷، «تاریخ و فلسفه علم: مقالاتی از رشدی راشد و درباره او» تألیف حسین معصومی‌همدانی، تهران: هرمس؛ دانشگاه تهران، پژوهشکده تاریخ علم، ۱۳۹۷ و «التجارب (تجارب الرازی)» تصحیح ربابه رمضانی، تهران: نوین‌پروژه سینا؛ انتشارات طب سنتی، ۱۳۹۶ به عنوان نامزد سی و هفتمین دوره جایزه کتاب سال شناخته شدند.

در موضوع ریاضیات هم کتاب «تاریخچه ریاضیات» تألیف حسین سیفلو، تبریز: دانشگاه تبریز، ۱۳۹۷ به عنوان نامزد معرفی شد.

اعلام آمار رسمی انتشار و اعطای مجوز کتاب در سال ۹۸

محسن جوادی معاون فرهنگی ارشاد در نشست خبری، با اشاره به آمار حوزه نشر گفت: در سال ۹۸ ، ۵۵ هزار مجوز کتاب صادر و ۶۱ هزار کتاب منتشر شد. این اختلاف شش هزار تایی میان مجوز کتاب و کتاب‌های چاپ شده، به این دلیل است که مجوز این کتاب‌ها سال قبل صادر شده بود وگرنه کتابی بدون مجوز منتشر نشده است. آمار رشد ۵ درصدی انتشار کتاب را در سال کنونی نشان می‌دهد.

اصفهان میزبان افتتاحیه جشنواره بین‌المللی شعر فجر شد

مهدی قزلی دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر گفت: چراغ چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، عصر پنج‌شنبه ۱۲ دی‌ماه در اصفهان روشن خواهد شد. امسال نیز همانند سال‌های گذشته، محفل افتتاحیه با حضور و شعرخوانی دبیران ادوار مختلف این رویداد ادبی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این محفل علاوه بر سعید بیابانکی دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، محمدعلی بهمنی، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، عبدالجبار کاکایی، اسماعیل امینی، محمود اکرامی‌فر، محمدکاظم کاظمی، جواد محقق و بهمن ساکی به عنوان دبیران دوره‌های گذشته حضور خواهند داشت.

«پنجره سامانه صدور و مجوز چاپ و نشر کتاب» آغاز به کار کرد

آیین افتتاح سامانه پنجره واحد نشر با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور اشرف بروجردی – رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل اندیشگاه این سازمان برگزار شد.

بروجردی در ابتدای این مراسم اظهار داشت: راه اندازی سامانه پنجره واحد نشر فرآیندی ارزشمند است که سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با توجه به وظیفه خدمات و اطلاع رسانی و انتظاری که اصحاب فرهنگ و دانش از این سازمان دارند، تلاش می کند جدیدترین رخدادهای عرصه نشر را در اختیار آنها قرار دهد.

دبیر بخش ویژه جشنواره شعر فجر منصوب شد

محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی غلامرضا طریقی را به عنوان دبیر بخش ویژه چهاردهمین جشنواره شعر فجر منصوب کرد.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.