۳۴ شعبه ۲۵ شعبه اقماری و ۱۵ شعبه کارگزاری خدمات تامین اجتماعی در فارس به گروه‌های هدف ارائه خدمات می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی‌اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور گفت: اراده برای حل موضوع همسازن سازی حقوق بازنشستگان وجود دارد، اما منابع نه!

او، در همایش منطقه‌ای رؤسا و مسئولان کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی جنوب غرب کشور آشنایی با کانون‌های بارنشستگان و طرح مسائل آن‌ها را از اهداف این همایش برشمرد و بیان کرد: سه موضوع همسان سازی حقوق بارنشستگان، افزایش حقوق سالانه و بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی از موضوعات مطرح شده در این همایش است.

بیات با بیان اینکه ۳۴۸ کانون بازنشستگی در کشور درحال فعالیت است، تصریح کرد: یکی از تقاضا‌های کانون بازنشستگان همسان سازی حقوق بازنشستگان بوده، چرا که بازنشستگان روزگار سختی را در تامین معیشت خود سپری می‌کنند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور با اشاره به اینکه سالیانه حدود ٣٠ هزار میلیارد تومان تعهدات دولت به سازمان تامین اجتماعی محاسبه می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر٢٥٠ هزار میلیارد تومان دولت به این سازمان بدهکار است.

بیات، با اشاره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان به میزان ۱۵ درصد در لایحه بودجه ٩٩ اضافه کرد: این افزایش هیچ ربطی به کار ما ندارد و مطابق ماده ٤١ و ١١١ تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان براساس اعلام تورم سالانه محاسبه می‌شود.

او، خواستار صدور کارت شناسایی ویژه بازنشستگان کشوری در راستای حفظ کرامت و تعیین هویت آن ها، مراجعه به مراکز بیمه‌ای و درمانی و تخفیفات ویژه در حوزه گردشگری، به روز شدن سیستم‌های حسابداری و اسناد حسابداری منظم، ثبت دارایی کانون‌ها، ثبت کمک‌های بلاعوض و وام‌های بانک رفاه و به روز شدن سیستم عضوگیری شد.

همچنین اکبر امیری مدیر درمان تامین اجتماعی استان فارس نیز در این همایش اظهار کرد: پارسال۷ میلیون و ۲۱۰ هزار نفر از جنوب کشور به مراکز درمانی فارس مراجعه کرده اند.

او، بیان کرد: دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان فارس زیر پوشش خدمات این سازمان هستند که ۲۰۰ هزار بازنشسته و مستمری بگیر ماهیانه ۳۰۷ میلیارد تومان مقرری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار