مرکز سنجش پزشکی اعلام کرد: پیش شرط نمره زبان برای شرکت در آزمون دکتری ۹۹ وزارت بهداشت حذف شد.

آزمون دکتری ۹۹به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور ۴ دی زمان ثبت نام و برگزاری آزمون ارشد پزشکی سال ٩٩ را اعلام کرد و همچنین منابع این آزمون را نیز در سایت برای دانلود متقاضیان قرار داد.

مرکز سنجش پزشکی همچنین از حذف لزوم کسب حد نصاب ۲۵ درصد نمره زبان خبر داد و اعلام کرد: بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش وزارت بهداشت مصوبه لزوم کسب ۲۵ درصد نمره درس زبان از آزمون پذیرش کارشناسی ارشد سال ۹۹ گروه علوم پزشکی حذف شده است.

 اطلاعات تکمیلی در این خصوص و نحوه اعمال نمره زبان متعاقباً از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد.


 سوالات دانشجویی را در  میز دانشگاه مطرح کنید


با اعلام این خبر دانشجویان متقاضی شرکت در این آزمون سوالات زیادی برایشان مطرح شد که تکلیف نمره زبان چه خواهد شد و این دلهره برای آن‌ها به وجود آمد که شاید شرایط سخت‌تر شود، اما امروز مرکز سنجش پزشکی اعلام کرد که لزوم کسب حد نصاب برای آزمون سال ۹۹ حذف شده است.

این سازمان اعلام کرد: با عنایت به مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، از سال ۹۹ به بعد شرط داشتن نمره زبان (آزمون MHLE و سایر آزمون‌های زبان معتبر) به عنوان پیش نیاز برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی حذف خواهد شد.

بر این اساس برای آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نمرات زبان (MHLE و سایر آزمون‌های زبان معتبر) صرفاً در بخش مصاحبه دارای امتیاز خواهد بود و برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و پس از آن، درس زبان با ضریب و تعداد سؤال مشخص (که در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون همان سال اطلاع رسانی میشود) به عنوان یکی از دروس امتحانی در آزمون کتبی لحاظ می‌شود.

لازم ذکر است شرط اخذ نمره زبان معتبر برای پذیرفته شدگان نهایی در دانشگاه ها، که باید تا پیش از آزمون جامع به دانشگاه محل تحصیل ارائه دهند، به قوت خود پابرجاست.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Japan
فرشته
۰۲:۳۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
یعنی امسالم نیازی به مدرک زبان نیست
Iran (Islamic Republic of)
مرادی
۲۰:۰۳ ۱۲ دی ۱۳۹۸
سلام ، بنظر من این اصلا درست نیست . این همه وقت که صرف یادگیری زبان کردیم چی ، چرا باید اینجوری شه ، اینجوری پیش بره وزارت بهداشتم مثل علوم میشه دانشجوی زیاد و کیفیت پایین . ما اینجوری نمیخوایم. این مسخرس یه بار نمره زبانو میبرین بالا یه بار کلا حذفش میکنین تو فاصله کوتاهی. اول فکراتونو بکنین بعد قوانین رو عوض کنین .
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۳:۰۵ ۰۹ تير ۱۳۹۹
جناب انقدر حرص نخور نهایتا قبل از آزون جامع باید مدرک زبان را ارائه کنند
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۲:۰۵ ۱۱ دی ۱۳۹۸
وقتی چنین تصمیمی گرفته شده باید انصاف رعایت بشه و شرط نمره برای دانشجویان دکترا هم که حدنصاب نمره رو کسب نکردند حذف بشه. خیلیا نمره 50 تا 54 هم داشتند اما بخاطر افزایش یکباره نمره زبان از 50 به 55 بهشون ظلم شد. امیدوارم در این رابطه فکری کنند.
Ireland
peyman
۱۱:۱۳ ۱۱ دی ۱۳۹۸
از این لطف سازمان سنجش کمال قدر دانی رو داریم،با توجه به اینکه تعداد کثیری از دانشجویان حوزه پزشکی و تخصصی از این موضوع ناامیدشده بودند اما به لطف یزدان این موضوع حل شد.
و
و کسانی هم که نمره زبان دارند چیزی از علمشون کاسته نخواند شد بلکه به قوت خود باقی خواهد ماند چه بسا بیشتر از سایرین !
در پایان برای همگی شماعزیزان ارزوی موفقیت دارم،و مجدد از سازمان سنجش تشکر میکنم.
Ireland
peyman
۱۱:۰۵ ۱۱ دی ۱۳۹۸
بی نهایت سپاس از شما
Iran (Islamic Republic of)
Niloufar
۲۰:۱۳ ۱۰ دی ۱۳۹۸
خداروشکر حذف شد. من که چند روز بود داشتم برای آزمون ۴ بهمن msrtبکوب میخوندم .خوب شد زودتر اعلام کردن
Iran (Islamic Republic of)
ش
۱۶:۰۹ ۱۰ دی ۱۳۹۸
اينهمه زمان و هزينه كه صرف زبان كرديم چي ميشه؟
يعني هيچ برتري نبايد بين كسي كه نمره زبان داره و كسي كه نداره وجود داشته باشه؟
واقعا مسخره س
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۴:۳۹ ۱۰ دی ۱۳۹۸
سلام چرا باید ۵الی ۶ ماه به امتحان یه دفعه همچین تصمیمی بگیرن ....تکلیف وقتی که برا زبان گذاشتیم و مدرک گرفتیم چی میشه ...
Finland
ناشناس
۰۷:۳۱ ۱۱ دی ۱۳۹۸
به خاطر این چنین تصمیمی گرفتن که تعداد شرکت کنندگان سال قبل دکترا بسیار کم بود و سال به سال هم کمتر میشه بعضی رشته ها اصلا هیچ متقاضی نداشته هم در وزارت علوم هم در بهداشت خصوصا بهداشت میخوان هرجور شده صندلی های خالیشون رو پر کنند چون به قول قدیمیا هر دانشگاهی دانشجوی بیشتر بودجه بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۴:۳۳ ۱۰ دی ۱۳۹۸
این همه بی ثباتی چرا؟هر روز یه چیز میگن ....تا دیروز حدنصاب نمره رو بالا بردن امروز میگن حذف ....