فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران گفت: طرح متروی هشتگرد به همت متخصصان ایرانی و با ۸۰ درصد بومی‌سازی تجهیزات به بهره برداری رسید.

راه اندازی متروی هشت گرد با ۸۰ درصد تجهیزات بومیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در آئین افتتاح متروی گلشهر - هشتگرد گفت: امروز 26 کیلومتر مسیر ریلی متروی گلشهر به هشتگرد افتتاح شد که پنج کیلومتر آن مسیر زیرزمینی است.

محمد افزود: این طرح به همت جوانان و متخصاصان  ایرانی و با 80 درصد تجهیزات  بومی‌سازی شده امروز به بهره برداری رسید که نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقه ایفا خواهد کرد.

او گفت: در حال حاضر دو رام قطار در متروی گلشهر – هشتگرد فعال است و تا اوایل سال آینده به هشت رام قطار افزایش می‌یابد که موجب کاهش سرفاصله حرکت قطارها به هفت دقیقه می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) سپاه پاسداران  با بیان اینکه با بهره‌برداری از این مترو در 20 دقیقه می‌توان از گلشهر به هشتگرد سفر کرد افزود: متروی گلشهر – هشتگرد توانایی جابجایی روزانه 250 هزار مسافر را دارد و با این خط، 15 هزار مسافر در هر جهت و هر ساعت امکان تردد دارند.

محمد گفت: این طرح از ایمنی کامل برخوردار است اما با توجه به اینکه بخشی از سیگنالینگ آن هنوز در حال کار است و تا سال آینده و در 6 ماه نخست سال تکمیل می‌شود، با دو رام قطار به صورت کاملا ایمن تردد برقرار می‌شود.

او در ادامه افزود: پروژه آبیک به چرمشهر نیز که کنارگذر جنوبی تهران است به زودی افتتاح می‌شود و تحول بزرگی در حوزه حمل و نقل در البرز اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام / خ . م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.