طرح ایمنی راه‌های شهرستان ارومیه طی ماه‌های پایانی سال با حضور کارشناسان متخصص و پیمانکاران مربوطه با سرعتی بیش از پیش اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، نخستین جلسه طرح ایمنی محور‌های مواصلاتی شهرستان ارومیه با رویکرد تبیین اهداف طرح ایمنی راه‌ها همراه با راهداری زمستانی، تبیین وظایف پیمانکاران و کارشناسان تشکیل شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ارومیه در ابتدای این جلسه گفت:با اجرای این طرح که از ابتدای آذرماه شروع شده و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت شاهد پیشرفت قابل توجهی در حوزه ارتقای سطح ایمنی راه‌ها خواهیم بود.

او مدیریت و برنامه ریزی در جهت ارتقای بیش از پیش محور‌های مواصلاتی، پیشبرد مناسب برنامه‌ها و اجرای دستورالعمل‌های ابلاغ شده، بهره گیری از توان، منابع و همسو نمودن کارشناسان و پیمانکاران جهت اجرای بهتر این طرح را از اهداف تشکیل این جلسه برشمرد.

صادق حبیب زاده تشکیل جلسات منظم ماهانه و ارائه گزارش اقدامات و نتایج ارزیابی آنها، برنامه ریزی اقدامات ماه‌های آتی، وظایف هریک از پیمانکاران و کارشناسان، نظارت بر اقدامات صورت گرفته، بررسی و شناسایی دقیق وضعیت ایمنی شبکه راه‌ها را از فعالیت‌های مورد انتظار این جلسه عنوان کرد.

این مقام مسئول با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته طی آذر ماه در جهت ایمنی محور‌ها در حوزه تابلو علائم و ایمنی، افزود: خط کشی بالغ بر ۴۹ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی از جمله محور باراندوز، محور رودکی به خطایلو، گردنه قوشچی، محور ارومیه-گلمانخانه و نیز شستشوی تابلو و علائم با کارواش مکانیزه سیار و نیز احداث سرعت گیر‌های پلاستیکی در محور ارومیه گلمانخانه گوشه‌ای ازفعالیت این اکیپ تخصصی ویژه بوده است.

رئیس اداره ادامه داد: مرمت و اصلاح ۳۲۰ عدد چراغ چشمک زن و نیز تعمیر، تعویض و نصب ۱۲۸ عدد تابلو در محور‌ها طی آذر ماه سال جاری اجراشده است.

این مقام مسئول هدف از اجرای این طرح را بالابردن شاخص ایمنی محور‌ها و نزدیک‌تر شدن به سطح استاندارد مقبول برشمرد و تصریح کرد: نصب ۵۷ عدد مسیرنمای نیوجرسی در محور ارومیه-مهاباد، نصب ۲۵ عدد میله ترافیکی در گردنه قوشچی، تعمیر و مرمت گاردریل به تعداد ۲۰ شاخه و نیز نصب تابلو و پایه تابلو به تعداد ۳۸ عدد در محور‌ها طی ماه گذشته اجرا شده و در قالب این طرح طی ماه‌های آتی تا پایان سال نیز عملیاتی می‌شود.

حبیب زاده پاکسازی پارکینگ‌ها در محور‌های اصلی و فرعی بالغ بر ۱۳ هزار مترمربع، پاکسازی و شستشوی جداول بالغ بر ۴۱ کیلومتر، پاکسازی و شستشوی نیوجرسی‌ها در حدود ۴۵۸ مترمربع و نیز پاکسازی و شستشوی تابلو‌ها را یک هزار و ۲۰۰ مترمربع عنوان کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ارومیه در پایان این جلسه ساماندهی و حذف نقاط پرحادثه در جهت کاهش تصادفات را از برنامه‌های لازم و قابل ارائه پیمانکاران و کارشناسان طی ماه‌های آتی برشمرد.

حبیب زاده در این جلسه ضمن استماع گزارشات ارائه شده توسط اعضای حاضر درجلسه نکات و دستورات لازم را صادر کرد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.