یک مقام مسئول سعودی بدون اشاره به حمله اخیر آمریکا به مقر‌های الحشد الشعبی، از حمله راکتی چند روز پیش علیه نظامیان آمریکایی در عراق ابراز نگرانی کرد.

حمایت تلویحی عربستان از حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، یک مقام مسئول در عربستان سعودی از افزایش حملات علیه نیرو‌های آمریکایی حاضر در عراق ابراز نگرانی کرد.

این مقام با محکوم کردن حمله اخیر به کرکوک و کشته شدن یک آمریکایی به صورت ضمنی از حمله واشنگتن به مواضع الحشد الشعبی که به شهادت ۳۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر شد حمایت کرد.

شامگاه یکشنبه هشتم دی، مواضع «گردان‌های حزب‌الله» عراق وابسته به الحشد الشعبی در شهر مرزی القائم استان الانبار (غرب عراق) هدف حملات هوایی آمریکا قرار گرفت.

ابومهدی المهندس، نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی، خطاب به نیرو‌های آمریکایی در عراق آن‌ها را به «پاسخی بی‌رحمانه» تهدید کرد. وی طی بیانیه‌ای در واکنش به تجاوز آمریکایی‌ها گفت: «خون شهیدان و زخمی‌ها هرگز هدر نخواهد رفت و پاسخ ما به نیرو‌های آمریکایی در عراق پاسخی سخت و بی‌رحمانه خواهد بود».

دو پایگاه اصلی و پراهمیت آمریکا در عراق، «عین الاسد» در استان الانبار و «کی وان» در کرکوک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار