رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران؛

تکمیل زیر ساخت های کشور با اختصاص بودجه امکان پذیر است

صادقی گفت: بخشی از تکمیل زیرساخت‌ها به مسائل بودجه‌ای مرتبط است، اما روش‌هایی وجود دارد که از توان بخش خصوصی در این زمینه استفاده کنیم زیر ساخت‌ها را نیز در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

تکمیل زیر ساخت های کشور با اختصاص بودجه امکان پذیر است

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یدالله صادقی  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در مراسم معرفی و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران گفت: در جلسات مختلف تاکید کرده‌ایم که اتاق بازرگانی و تشکل‌ها، آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها را تنظیم کنند و ارائه دهند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم اگر آئین‌نامه‌ها از دل بخش خصوصی با رعایت محدودیت‌ها بیرون آید، به طور قطع فضای کسب‌وکار از شرایط فعلی بهتر خواهد شد.


بیشتر بخوانید:۷ محور در زمینه توسعه و تولید ساخت داخل از اقدامات اصلی وزارت صمت است


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تصریح کرد: در جلسات مختلف تاکید کرده‌ایم که اتاق بازرگانی و تشکل‌ها آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها را تنظیم کنند و ارائه دهند.

صادقی با بیان اینکه باید زیرساخت‌ها را در کشور تکمیل کنیم، افزود: بخشی از تکمیل زیرساخت‌ها به مسائل بودجه‌ای مرتبط است، اما روش‌هایی وجود دارد که از توان بخش خصوصی در این زمینه استفاده کنیم زیر ساخت‌ها را نیز در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

صادقی با اشاره به اینکه وزارت صنعت با خانه صنعت و معدن ایران تفاهم نامه‌ای را اجرا کرده است افزود: بخشی از مسئولیت‌ها را به این تشکل بخش خصوصی واگذار کردیم، این در حالی است که پنجره واحدی نیز در سازمان صمت استان تهران.

وی در ادانه دز پیشنهاد ارایه شده خبر دهد و گفت:: پیشنهاد عمده این است که در زمینه تدوین مقررات از بخش خصوصی استفاده کنیم، تا از تصمیمات موازی جلوگیری کرده و اتلاف انرژی نداشته باشیم.

صادقی در ادامه تصریح کرد: یکی از مصوبات مهم ستاد تسهیل و کارگروه رفع موانع تولید که با حضور استاندار تهران تشکیل می‌شود، این است که تولیدکنندگان به لحاظ مقید بودن به رعایت مساله شعاع ۱۲۰ کیلومتری از تمام توان خود استفاده نمی‌کنند؛ پس برای اینکه زنجیره محصول این واحد‌ها تکمیل شود، مواجه با این می‌شوند که بارگذاری واحد جدید امکان پذیر نیست که این مشکل باید حل شود.

وی در ادامه گفت: برخی محدودیت‌ها برای تولیدکنندگان آزاردهنده است و بنابراین خوشبختانه وفاق خوبی در استان شکل گرفته که محیط زیست نیز در فرآیند کارشناسی حضور دارد و پذیرفته اند که این موضوع باید به نفع تجارت و تولید و اشتغال در استان تهران تغییر دهیم که متن مصوبه نیز تنظیم شده و تقدیم وزارت صنعت شده است که امیدوارم جلسه‌ای میان استاندار تهران و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شود تا به راحت‌ترین وجه ممکن، برخی از محدودیت‌ها را برطرف کنیم که اگر این محدودیت جدی برطرف شود، افزایش اشتغال و توسعه صادرات را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار