معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: سیستم‌های آبیاری تحت فشار قطره ای، بابلر و بارانی به متراژ بیش از ۸۷۰ هزار مترمربع در سال جاری طراحی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، حسین امیری معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در جلسه برنامه ریزی و کنترل پروژه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در بازه زمانی پاییز ۹۷ تا پاییز ۹۸ تصریح کرد: امروزه توجه به فضای سبز و توزیع متعادل آن بین مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان به منظور کاهش مشکلات زیست محیطی امری ضروری است.

او با بیان اینکه جانمایی فضای سبز می‌بایست متناسب با ضروریات زندگی شهری و پاسخگویی به نیاز‌های شهروندان انجام شود، تصریح کرد: ۱۱۹ طرح فضای سبز با متراژی بالغ بر ۱ میلیون و ۹۰۰ متر در شهر اصفهان اجرایی شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره با اینکه در توسعه و حفظ فضای سبز شهر اصفهان توجه به بحران  کم آبی الزامی است، اظهار داشت: کاهش چمن پرمصرف و جایگزینی آن با چمن آفریقایی و ژاپنی برای صرفه جویی در مصرف آب تأکید شده است.

امیری افزود: به منظور کارایی بهتر و صرفه جویی در مصرف آب سیستم‌های آبیاری تحت فشار قطره ای، بابلر و بارانی به متراژ بیش از ۸۷۰ هزار مترمربع طراحی شد.

او با اشاره به اینکه برای حصول نتیجه مطلوب انجام مطالعات کیفی منابع خاک و آب ضروری است، تصریح کرد: مطالعات کیفی منابع خاک وآب شهر اصفهان با حفر ۵۸ پروفیل خاک، ۱۰۳ نمونه خاک و ۱۰۰۵ آزمایش خاک و تعداد ۶ نمونه آب و ۳۲ آزمایش آب انجام شده است.

امیری در پایان با اشاره به نقش آموزش در فرهنگ سازی خارنشان کرد: شهروندان اصفهانی در خصوص شناخت گل‌ها و گیاهان و شرایط نگهداری آن‌ها در باغ گلها، فرهنگسراها، کلینیک و عرصه‌های فضای سبز جمعاً به میزان ۹ هزار و۸۵ نفر ساعت آموزش دیده اند.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.