وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تلاش دولت توسعه خطوط ریلی کشور است،گفت: ۱۵۰۰ کیلومتر به خطوط ریلی کشور تا پایان دولت افزوده می‌شود.

افزودن ۱۵۰۰ کیلومتر ریل جدید به ریل کشور در دو سال آیندهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت:  انتقال حمل و نقل از خودرو محوری به ریل از  تاکیدات رییس جمهور است که به صورت جدی درحال پیگیری و اجرایی شدن است.

اسلامی افزود:  تا پایان دولت ۱۵۰۰ کیلومتر ریل به خطوط ریلی کشور افزوده می‌شود.

او گفت:  اتوبان تهران- کرج و خط دوم کرج -قزوین،   در شمال اتوبان به صورت مترو و در جنوب اتوبان با قطار حومه‌ای سرویس دهی خواهیم  داد.  

وزیر راه و شهرسازی در ادامه از افزودن  ۵۸۰ کیلومتر آزاد راه به آزاد راه‌های کشوردر دو سال آینده خبر داد و افزود: یکی از این طرح‌ها اتوبان ۱۶۰ کیلومتر آب یک تا گرمسار است که باربزرگ ترافیکی رو از اتوبان کرج خارج میکند.

طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شهر‌های جدید کشور نیز گفت: شهر جدید هشتگرد را برای استقرار ۶۰۰ هزار نفر برنامه ریزی کردیم، اما جمعیت کنونی این شهر در حال حاضر حدود ۵۵ هزار نفر است.

طاهرخانی افزود: اصلی‌ترین مشکل ساکنان،   دسترسی سخت  به کرج و تهران بود که امروز با افتتاح این طرح این مشکل  برطرف می‌شود.

او گفت: تعادل بخشی  به بازار مسکن تهران به خصوص برای اقشار متوسط و کم درآمد اجتماع، کاهش آلودگی هوا در تهران و کرج، صرفه جویی در مصرف سوخت و محرک توسعه منطقه  از مزایای افتتاح این طرح است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شهر‌های جدید کشور افزود: این ایستگاه مترو هزار متر مربعی، بزرگترین ایستگاه رو سطحی کشور است که  به تمامی ۴۵۰ هزار نفر پیرامون منطقه در غرب البرز سرویس دهی می‌دهد.

انتهای پیام / خ . م 

برچسب ها: مترو ، بازار مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.