رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از حناچی خواست که استفاده از فرم‌های اعلام عوارض دستی را متوقف کند.

سالاری نسبت به استفاده از فرم‌های اعلام عوارض دستی به شهردار تهران تذکر دادبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود که در جلسه علنی شورای شهر تهران ایراد کرد، گفت: قرار بود تذکراتی که اعضای شورای شهر به شهردار می‌دهند مورد بررسی قرار گیرد تا پاسخی که به ما داده می‌شود دارای استدلال باشد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مدتی پیش به شهردار تهران تذکر داد که هنوز در فرآیند صدور پروانه شاهد ارائه فیش‌های دستی در مناطق هستیم، گفت: اعلام عوارض دستی و شفاهی و عدم اعلام سیستمی یعنی فساد، رانت و بی عدالتی و این روند در سطح تمام مناطق وجود دارد.

او خاطرنشان کرد:، اما شهردار تهران صرفاً پاسخ داده است که این موضوع در حال بررسی است در حالی که این مسئله با یک دستور حل می‌شود.

سالاری با تأکید بر اینکه این موضوع جایی است که شهردار باید تصمیم جسورانه بگیرد، اظهار کرد: این تصمیم هیچ نیازی به سرمایه و بودجه ندارد و شهردار هم اختیار آن را دارد و لذا عین قانون است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بر این اساس دوباره تذکر می‌دهد پاسخی که داده شده به هیچ عنوان پاسخ درستی نیست، زیرا مستدل نبوده است.

او در پایان اظهار کرد: شهردار تهران می‌تواند همین امروز با یک دستور به همه مناطق اعلام کند که در راستای قانون‌مداری فرم‌های اعلام عوارض به صورت سیستمی و بر اساس مصوبات در مدار قانون صادر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار