مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان گفت: نیروگاه بندرعباس تمایلی به استفاده از سوخت مایع ندارد اما به دلیل کمبود گاز و به جهت تولید برق پایداری نیروگاه به اجبار از این سوخت استفاده می کند.

مجبوریم سوخت مایع استفاده کنیم / سمی بودن دود نیروگاه بندرعباس تکذیب می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان گفت: نیروگاه بندرعباس تمایلی به استفاده از سوخت مایع ندارد اما به دلیل کمبود گاز و به جهت تولید برق پایداری نیروگاه به اجبار از این سوخت استفاده می کند.

حسین سلیمی افزود : نیروگاه بندرعباس سوخت پایه آن، گاز است و برای پایداری شبکه نیاز به ۷ میلیون مترمکعب گاز به صورت روزانه دارد.

او گفت: به دلیل تامین نشدن این میزان گاز مصرفی، نیروگاه به اجبار سوخت مایع استفاده می کند، درصورتی که این مجموعه هیچ تمایلی به استفاده از سوخت مایع ندارد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق افزود : درحال حاضر استفاده ازاین سوخت مایع، هزینه تعمیرات و فرسودگی ادوات و دستگاه ها را به شدت بالابرده است.

سلیمی گفت: باتوجه به شرایط اقلیمی گرم وخشک در هرمزگان و تامین نبودن سوخت گازمصرفی، این نیروگاه نمی تواند به دلیل رفاه مردم وصنایع بزرگ این استان واحدهای خود را از مدار خارج نماید.

او ضمن تکدیب سمی بودن دود حاصل از دودکش نیروگاه بندرعباس که به اشتباه یکی از مسوولان درگفت وگو با رسانه ها بیان شد، افزود : اداره ایمنی و گروه پایش محیط زیست نیروگاه با همکاری آزمایشگاه معتمد اداره کل محیط زیست استان تمامی پارامترهای زیست محیطی را به صورت دوره ای بررسی وارزیابی می کنند.

حسین سلیمی گفت : اقدامات خاصی در خصوص حفاظت از محیط زیست در این مجموعه بزرگ تولیدی انجام شده که می توان به ارزیابی سیستم دود احتراق دودکش ها وهمچنین ساخت وراه اندازی سیستم های تصفیه پساب و سیستم جمع آوری آب بلودان واحد های بخار جهت آبیاری فضای سبز اشاره کرد.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.