رئیس پلیس راه انتظامی استان زنجان گفت:با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور، از رانندگانی که قصد تردد در گردنه‌ها و مسیر‌های برفگیر را دارند، خواست به توصیه‌های پلیس توجه کنند.

توصیه های پلیس راه استان زنجان جهت رانندگی در جاده های برفی و لغزندهبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سرهنگ عباس مظفری رئیس پلیس راه انتظامی استان زنجان گفت:در خصوص رانندگی در هوای برفی و جاده‌های لغزنده به رانندگان توصیه کرد: قبل از حرکت شیشه جلوی اتومبیل، چراغ‌های جلو و راهنماها، شیشه‌های بغل، عقب، برف پاک کن‌ها و بخاری را بازدید و تعمیر کنند.

او افزود: رانندگان برای سفر در محور‌های برف گیر باید زنجیر چرخ و دیگر لوازم ضروری زمستانی را به همراه داشته باشند و با توجه به ضریب اصطکاک بین لاستیک خودرو و سطح جاده در هنگام بارندگی، برف و کولاک و لغزدگی جاده ها، با سرعت مطمئنه رانندگی کنند؛ به علت کاهش دید، با روشن کردن چراغ‌های خودرو از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

سرهنگ مظفری ادامه داد: در صورت بروز هرگونه حادثه از جاده کنار کشیده و از آنتن رادیوی ماشین یا پنجره، یک پارچه یا نشانه اضطراری برای درخواست کمک، استفاده کنند.

رئیس پلیس راه استان زنجان افزود: رانندگان محترم با توجه به برودت هوا، برای گرم ماندن خوردو بخاری ماشین را هر ساعت یک بار برای ۱۰ دقیقه روشن کنند، اگر قرار باشد راننده گرفتار در کولاک از بخاری خودرو استفاده کند، باید وقتی موتور خودرو روشن است، یکی از پنجره‌های به سمت باد را برای تهویه باز کرده و از سوی دیگر برف را از روی اگزوز خودرو پاک کند تا از مسمومیت توسط گاز مونواکسید کربن، جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: راننده گرفتار در برف و کولاک در هنگام شب، باید چراغ‌های داخل خودرو را روشن کندتا نیرو‌های امداد و نجات، قادر به تشخیص باشند، اگر راننده با یکی از سرنشینان خودرو قصد تمیزکردن اطراف خودرو را دارند نباید زیاد جنب و جوش کنند چرا که جنب و جوش زیاد در برف و کولاک باعث سکته قلبی در فرد می‌شود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه رانندگی در شرایط غیر عادی مانند مواقع بارندگی و یخبندان و فصل سرما قواعد خود را دارد، گفت: رانندگی در چنین شرایطی نیازمند احتیاط و همراه داشتن تجهیزات ایمنی و رعایت شرایط خاص فنی در اتومبیل است بنابراین رانندگان باید حین سفر تجهیزات جانبی مانند زنجیرچرخ، لاستیک یخ شکن، مایع ضدیخ شیشه، برف پاک کن سالم و سایر تجهیزات مورد نیاز مانند لباس گرم و پتو، جعبه ابزار، جعبه کمک‌های اولیه، چراغ قوه یا چراغ چشمک زن|، غذا‌های خشک و پرانرژی، بطری‌های آب سالم فلاکس آب گرم و ... را به همراه داشته باشند
 
انتهای پیام/ن
برچسب ها: پلیس راه ، بارش برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.