مدیر اورژانس پیش بیمارستانی کبودراهنگ گفت: لانه گذاری گنجشک روی دودکش آبگرمکن موجب مسمومیت پنج عضو یک خانواده شد.

لانه گنجشک روی دودکش آبگرمکن موجب مسمومیت ۵ نفر شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، داود مرادی، مدیر اورژانس پیش بیمارستانی کبودراهنگ گفت: سه عضو یک خانواده از چند روز پیش احساس سر درد و سرگیجه کرده و منشا این درد را نمی‌دانستند بنابراین موضوع را به ۲ تن از بستگان اطلاع می‌دهند.

او بیان کرد: عصر امروز بستگان با این باور که احتمال نشت گاز مونوکسیدکربن در خانه وجود دارد تمامی اتصالات و دودکش‌ها را بررسی کرده و دریافتند که بر روی دودکش آبگرمکن این خانه گنجشک لانه کرده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی کبودراهنگ اضافه کرد: در هنگام تجسس برای یافتن منشا گاز، چهار نفر از افرادی که داخل منزل مسکونی نشسته بودند به همراه این فرد مسموم شده و به مرکز درمانی مراجعه کردند.

مرادی بیان کرد: مرکز درمانی مشکوک به مسمویت بود با این وجود ابتدا اقدام به استفاده از کپسول اکسیژن برای آن‌ها کرده و در ادامه سه نفر از آنان را همراهان و ۲ نفر دیگر  از سوی آمبولانس ۱۱۵ علیصدر پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به درمانگاه گل تپه منتقل شدند.

او با بیان اینکه علت سر درد و سرگیجه این افراد مسمومیت با گاز مونواکسید کربن بود ادامه داد: پس از مراقبت پزشکی این افراد ترخیص شدند و این حادثه تلفات جانی نداشت.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی کبودراهنگ از شهروندان خواست هنگام نصب سیستم‌های گرمایشی و آبگرمکن از اتصالات استاندارد استفاده کرده و از مسدود نبودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.