معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از بهره مندی ۸۶۰ هزار دانش‌آموز در استان از طرح توزیع شیر مدارس خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عزیزاله آروین معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه ۸۶۰ هزار دانش آموزان در سطح استان تحت پوشش طرح توزیع شیر مدارس قرار دارند، گفت: دانش آموزانی که برای این طرح انتخاب شدند نوآموزان دوره پیش دبستانی مدارس دولتی، دانش‌آموزان دوره اول و دوم ابتدایی و دانش‌آموزان دوره اول متوسطه هستند.

او به توقیف ۳ ساله طرح توزیع شیر در مدارس اشاره کرد و بیان داشت: در سال تحصیلی جاری مقرر شد که توزیع شیر در مدارس استان‌های کم برخوردار همچون ایلام، بوشهر، خوزستان، کرمان، کهگلیویه و بویراحمد و هرمزگان انجام شود و اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال برای توزیع شیر در سطح ملی تعیین شد که از این رقم ۲۹۰ میلیارد ریال به خوزستان اختصاص یافته است.

آروین زمان توزیع شیر در مدارس اهواز را هفته آینده اعلام و اظهار کرد: شیر‌های چهارگوشه ۲۰۰ گرمی با ۲.۵ درصد چربی برای توزیع در بین دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اذعان داشت: برای رونق و توسعه تولید درون استانی، شیر از کارخانجات خوزستان تامین می‌شود و در صورت نیاز از استان‌های دیگر تامین خواهیم کرد.

به گفته این مقام مسئول، توزیع شیر در بین دانش آموزان در ۲۱ مرحله انجام می‌شود و برآورد شده ۱۸ میلیون پاکت شیر در این مرحله توزیع گردد.

او تصریح کرد: شیر از مواد غذایی بسیار غنی است که ممکن است دانش آموزان به هر دلیلی امکان مصرف مناسب و به اندازه آن را نداشته باشند، این طرح بر سلامت دانش آموزان تاثیر زیادی دارد و به همین دلیل دولت تصمیم بر توزیع دوباره شیر بین دانش‌آموزان گرفت.

عزیزاله آروین گفت: براساس نظرات کارشناسان بهداشت توزیع شیر ۱۰ دقیقه پیش از نواختن زنگ دوم مدرسه در بین دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. در این زمان دانش آموزان سرحال هستند و بدن آن‌ها امکان جذب بهتر شیر را دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.