وزرای خارجه روسیه و ایران در نشست خبری مشترک مسائل مختلف بین‌المللی را بررسی کردند.

لاوروف: علی‌رغم تحریم‌ها تبادل تجاری بین روسیه و ایران ۲۵ درصد رشد داشته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیاالیوم، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست مشترک خبری با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی‌اش در مسکو اعلام کرد: با ایران در زمینه‌های مختلف همکاری داریم و با وجود تحریم‌ها، همکاری تجاری بین دو کشور در حال گسترش است. تبادل تجاری بین روسیه و ایران ۲۵ درصد رشد داشته است.

وی تاکید کرد: در گفتگو با ظریف، توافقنامه هسته‌ای (برجام) و لزوم حفظ این توافقنامه با وجود تلاش‌های واشنگتن برای از بین بردن آن را بررسی کردیم. خط مشی ویرانگر آمریکا، برنامه جامع اقدام مشترک را در برابر خطر فروپاشی قرار داده است.

وزیر امور خارجه روسیه در این نشست مشترک خبری گفت: روسیه برای حفظ توافقنامه هسته‌ای با ایران (برجام) تلاش کرد، در حالی که آمریکا برای نابودی آن تلاش می‌کند. اتحادیه اروپا نیز به تعهدات خود بر اساس توافقنامه هسته‌ای به طور کامل عمل نمی‌کند.

لاوروف افزود: رفتار‌های واشنگتن در قبال توافقنامه هسته‌ای ایران برخلاف همه قواعد بین‌المللی است. واشنگتن از همه طرف‌ها می‌خواهد به تعهدات خود در برجام عمل نکنند.

لاوروف خاطر نشان کرد: شیوه‌های تحریک آمیز آمریکا در برابر ایران آشکار است. متوسل شدن آمریکایی‌ها به تهدید دیگران، منطقی نیست.

محمد جواد ظریف نیز در این نشست تاکید کرد اروپا باید به تعهدات خود در توافقنامه هسته‌ای عمل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار