آیت الله مصباح یزدی گفت:مهمترین وظیفه مردم حفظ نعمت انقلاب و بزرگداشت آن با اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت الله مصباح یزدی در مراسم یوم الله نهم دی در مدرسه فیضیه قم، گفت: در طول ۱۴۰۰ سال گذشته تاکنون دولتی بر اساس دین و اطاعت از خدا و اجرای احکام الهی در دنیا تشکیل نشده و جمهوری اسلامی تنها حکومتی است که در این مدت به دست نائب امام زمان (عج) در ایران تشکیل شده است.

آیت الله مصباح یزدی گفت: مهمترین وظیفه مردم حفظ نعمت انقلاب و بزرگداشت آن با اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

او افزود: به همین علت حکومت‌های شیطانی به صورت‌های مختلف درصددند با ایجاد شبهه درباره حکومت اسلامی اصل ولایت فقیه و کیفیت رابطه مردم با، ولی فقیه نعمت انقلاب اسلامی را هدف قرار دهند و حتی برخی ضعف‌ها را به رهبری منتسب کنند.

این استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه گفت: چنین تجمعاتی تنها یک نمایش قدرت سیاسی و آداب و رسوم محلی و ملی نیست بلکه هدف آن است که در هر کاری، هدفی نهایی داشته باشیم و اعتماد به نفس مان را در فعالیت‌های اجتماعی بالاببریم و آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

آیت الله مصباح یزدی  تصریح کرد: این نمایش قدرت‌ها آفاتی نیز دارد که مهمترین آن خودخواهی و خودمحوری و ایجاد غرور است که باعث شود ما تصور کنیم همه این پیروزی‌ها به دست خودمان ایجاد شده درحالیکه این ها، نتیجه اتکا به قدرت خدا و نصرت الهی است.

او افزود: اگر چنین درسی از خدا گرفتیم آسایش دنیوی هم نصیب می‌شود و بلا‌ها رفع می‌شود، اما هزینه‌هایی هم دارد،باید از دیگران امید برید و چشم به دیگران به ویژه دشمنان نداشت.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه شکر نعمت انقلاب اسلامی را باید همواره به جا آوریم تا نعمات آن افزایش یابد گفت: مهمترین وظیفه ما آن است که همواره دست به دامان خدا باشیم و از لطف و رحمت او مایوس نباشیم.

او افزود: دشمنان تلاش می‌کنند عزت شما را از بین ببرند از این جهت احمقانه است که به آن‌ها امیدوار باشید یا در خفا به آن‌ها پیشنهاد مذاکره بدهید.

آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: تسلیم و اطاعت برابر دشمن نشانه، حماقت است و اگر کل جامعه یا مسئولین چنین روحیه‌ای داشته باشند، بر طبق گفته قرآن مستحق عذاب شدید خواهیم شد،البته ما از توده مردم خیالمان راحت است که پیام تسلیم و خضوع نمی‌دهند.

او اضافه کرد: باید تلاش کنیم کسانی که سرکار می‌آیند افرادی باشند که اسلام را بشناسند، بصیرت داشته باشند و دل به دشمنان نبندند و به دنبال منافع شخصی نباشند و مخلصانه برای خدا کار کند،اگر چنین کسانی سرکار بیایند از آن‌ها حمایت می‌کنیم تا خدا هم به ما کمک کند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به نعمت وجود رهبری که در ۳۰ سال حتی یک رفتار خلاف اسلام نداشته است، گفت: باید همواره قدردان این نعمت باشیم،دشمنان در محاسبات خود هم به این نتیجه رسیده اند که راز پیروزی ملت ایران، پیروی از رهبری است.

در این تجمع قطعنامه‌ای در ۶ بند قرائت شد که در آن بر پایبندی به منویات رهبر معظم انقلاب، به عنوان راه حل مشکلات جامعه تصریح شد.

تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات و درخواست از شورای نگهبان برای اعمال دقیق نظارت استصوابی به دور از هرگونه هراس از دیگر بند‌های این قطعنامه است.

در این قطعنامه همچنین از مسئولان خواسته شده برای حل مشکل گرانی، تورم و بیکاری و تحقق عملی اقتصاد مقاومتی بکوشند.

تجمع کنندگان همچنین بر دقت مضاعف در انعقاد قرارداد‌های بین المللی و نهراسیدن از تهدیدات دشمنان تاکید و حملات وحشیانه آمریکا به پایگاه‌های حشدالشعبی در عراق و نیز رفتار ناشایست حاکمان نیجریه با علامه شیخ زکزاکی را محکوم کردند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار