کارشناس مسائل تاریخی گفت: اگر زوایای پنهان مانده از حماسه ۹دی واکاوی شود عظمت کار بزرگ‌ملت ایران، پیش دنیا برجسته می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حشمت الله قنبری، کارشناس مسائل تاریخی در مراسم گرامیداشت حماسه ۹دی در اصفهان با اشاره به اینکه زوایای پنهان مانده از حماسه ۹دی وجود دارد گفت:اگر آن بخش‌های پنهان مانده واکاوی شود عظمت کار بزرگ‌ملت پیش دنیا برجسته میشود.

او  افزود:سو رفتار و سو تدبیر برخی خواص پس از انتخابات سال ۸۸ زمینه‌ای برای دشمنان و استکبار جهانی برای عملیاتی کردن همه برنامه‌هایشان فراهم کرد.

کارشناس مسائل تاریخی تصریح کرد:گفتمان غیر مودبانه، عباراتی که با روح تقوا و فکر سیاسی منطبق بر دین باعث شد یک خیانت تلخ، یک پیروزی بزرگ مردم در انتخابات را در کام ملت تلخ شود.

این پژوهشگر تاریخ با اشاره به اینکه در فتنه ۸۸ عده‌ای دچار غرور، عده‌ای دچار رخوت و... شدند ادامه داد: این عوامل دشمن را برای ضربه به اصل نظام وارد میدان کرد، اگر هدایت‌های رهبر انقلاب نبود مطمئن باشید نظام آسیب جدی میدید، چون ۸ ماه کشور درگیر فتنه بود.

قنبری افزود:۸ماه فتنه از ۸سال دوران دفاع مقدس سخت‌تر و نگران کننده‌تر بود و مشابه این فتنه در دیگر نقاط دنیا سرنوشت دولت‌ها را به هم ریخته بود.

او گفت:در روز عاشورا به خیمه‌های عزای سید الشهدا توهینوشد و این یک اتفاق نبود بلکه برنامه ریزی از تاریخ نکبت ظلم و استکبار بود، چون باور دلشتند که میتوانند اعتقادات ملت ایران را به آتش بکشند.

این استاد دانشگاه دنیا طلبی، بی بصیرتی و.. برخی خواص را عامل به مخاطره افتادن امنیت ملت دانست و ادامه داد در سطح جامعه اختلاف عقیده به وجود آمد و نگرانی در عمق جان مردم نفوذ کرد و دشمن را امیدوار کرد که با هدف شوم خود ایران را تجزیه کنند.

حشمت الله قنبری افزود: دشمن دنبال تبدیل ایران به چندین منطقه همانند امارات است و هرگز ایران مقتدر و یکپارچه را نمی‌پذیرند.

او تصریح کرد: عقبه دینی و محبت اهل البیت را از جامعه دور کنند و فریاد حیدری رهبر انقلاب در نماز جمعه ۲۹خرداد۸۸ ملت را بیدار کرد.

این استاد دانشگاه افزود:رهبر انقلاب آبروی خود را هدیه پروردگار کرد و مردم خروشیدند و رهبر انقلاب را حمایت کردند و دست قدرت او شدند و فتنه را خاموش کردند.

قنبری گفت:اگر جمعیت امروز اصفهان و دیگر نقاط کشور کنار امیر المومنین و سید الشهدا بودند سرنوشت تاریخ تغییر میکرد.

او تصریح کرد:۹دی تمام نشد دشمن همواره دنبال ضربه زدن است مثل آنچه که در آبان ماه کلید خورد و همین خروش ۹دی ۱۰سال پیش ۴۸ساعته شعبان بی مخ‌ها را از کف خیابان شست.

این پژوهشگر تاریخ با اشاره به اینکه مردم بی تدبیری‌ها و مشکلات اقتصادی را تحمل میکنند گفت:اما دست از اصل انقلاب و نظام نمیکشند.

او  افزود:امروز دشمن فتنه خود را با رویکرد دیگری پهن کرده و این اجتماعات و میثاق با ولایت نباید برای برخی اشتباه تصور شود.

قنبری افزود:برخی تصمیمات غلط ذائقه مردم را تلخ میکند و بدخی میگویند اعتراض حق ملت است و این بدترین نوع نگاه است، چون حق واقعی مردم حل شدن مشکلات اقتصادی و بدخورد بادفساد و تبعیض است.

او تصریح کرد:حق مردم این است مسئولان فرمایشات رهبرانقلاب را عملیاتی کنند. مردم هرجا ببینند فردی نظر خود را بالاتر از رهبری میداند بر دهن اش میزنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: امریکا، اسرائیل تباهکاران آل سعود آنچه که در ایران باعث اوقات تلخی میشود مربوط به خود ماست و بدانید ۴۰سال مردم را تحریم کردید و دارو و غذای مردم را قطع کردید و مردم میدانند دشمن دنبال حل کردن مشکلات مردم‌نیست و مردم میگویند اگر دشمن دنبتل ایجاد کربلا است سر ما اول از همه بالای نیزه‌ها است.

حشمت الله قنبری افزود:شعار عملیاتی ملت ایران این است خونی که در رگ ما است هدیه به رهبر ما است.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.