نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی با بیان اینکه بکارگیری عنصر اثرگذار شعر برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب لازم است گفت: شعر نقش برانگیزنده و خط دهنده در پیشبرد گام دوم انقلاب دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین  آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه بکارگیری عنصر اثرگذار شعر برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب لازم است گفت: شعر نقش برانگیزنده و خط دهنده در پیشبرد گام دوم انقلاب دارد.

حجت الاسلام والمسلمین  آل هاشم در جمع شعرای استان با بیان اینکه هیچ سخن فصیح، زیبا و پر مغز به اندازه شعر اثرگذار نیست،گفت: شعر نقش راهنما و خط دهنده دارد از این رو شعرا می‌توانند از این عنصر برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب بهره گیرند.

امام جمعه تبریز افزود: شعر برای کسی که آن را می‌سراید و می‌خواند مسوولیت ایجاد می‌کند و سرودن شاعر ناشی از شوق، دلتنگی، احساس و ادراک است، مشاهده چیزی است که دیگران آن را مشاهده نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به ۲ وجهی بودن شعر گفت: شعر هم می‌تواند جهت دهنده به سمت نیکی‌ها باشد و هم می‌تواند برعکس باشد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: شعرای پیشکسوت و جوان آذربایجانی واکنش سریع نسبت به مسائل روز جامعه و حوادث انقلاب حساسیت ویژه‌ای دارند که این مهم بسیار با ارزش است.

او با اشاره به شاخص‌های یک شاعر در تراز انقلاب، افزود: شعر زمانی در خدمت مفاهیم انقلاب است که ارزش‌های نظام اسلامی و آرمان‌های شهدای ۸ سال دفاع مقدس را تبیین و تشریح کند.
 

در این آیین ۱۱ نفر از شعرای استان به مناسبت روز بصیرت سروده‌های خود را در حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز قرائت کردند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.