رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسارگفت: ۹۰ طرح تحت عنوان طرح مدیریت مناطق بیابان در سطح ۱۰ هزار ۶۰۶ هکتار جهت حفاظت از خاک و تثبیت شن‌های روان امسال تهیه و تصویب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،اسماعیل عرب معصومی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار گفت: تنها در بخشی از نقاط شهرستان گرمسار از جمله محدوده ایستگاه کویر بدون پوشش و دارای شرایط ایجاد فرسایش بادی می‌باشد.

او افزود: ۹۰ طرح تحت عنوان طرح مدیریت مناطق بیابان در سطح ۱۰ هزار ۶۰۶ هکتار جهت حفاظت از خاک و تثبیت شن‌های روان امسال تهیه و تصویب شد.

عرب معصومی ادامه داد: در حال حاضر طرح فوق در حال بازنگری و بررسی مجدد می‌باشد که در آینده نزدیک کلیه نقاط حساس به فرسایش بادی توسط کارشناسان بیابان این اداره بررسی و اصلاح می‌گردد.

همچنین محدوده‌ای در سطح ۲۱۰۰ هکتار با همکاری مجریان طرح‌های مشارکتی با کشت نهال‌های تاغ اجرا و تحت مراقبت می‌باشد.

ایشان یادآور شد: از مدیران تقاضا میشود جهت تثبیت بستر بیابان و جلوگیری از ایجاد فرسایش بادی و هچنین حفاظت از اراضی کشاورزی و روستا‌های مجاور، موضوع را در اولویت شهرستان گرمسار قرار داده و نسبت به تامین اعتبار از منابع استانی جهت اجرایی نمودن این طرح همکاری لازم به عمل آید.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.