مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۶۰۲ مورد درخواست سرمایه‌گذاری در «پنجره واحد سرمایه‌گذاری» استان ثبت شده است.

سهام عدالتبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی محمدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: سود سال ۹۷ سهام عدالت، اسفندماه به حساب مشمولان واریز می‌شود.

او  با بیان اینکه سهام عدالت مربوط به سهام ۶۰ شرکت می‌شود و آن‌ها باید میزان سود خود را اعلام و آن را به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز کنند، گفت: این سود بین تمامی سهامداران تقسیم خواهد شد که میزان دقیق آن در بهمن‌ماه اعلام می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه علت تاخیر در پرداخت سود سهام عدالت را عدم برگزاری مجمع سالیانه بعضی شرکت‌ها اعلام کرد و بیان کرد: ارزش ریالی این سهام‌ها نسبت به سال اول به حدود پنج برابر افزایش یافته است.

او با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری خواهان آزادسازی این سهام است تا مردم بتوانند آن را خرید و فروش کنند، افزود: این امر نیاز به قانون دارد و لایحه آن در مجلس در دست بررسی است و در صورت تصویب آن، این سهام به مرور وارد بازار سرمایه می‌شود.

محمدی آخرین به‌روزرسانی سامانه سهام عدالت را مربوط به دی‌ماه سال ۹۵ اعلام کرد و گفت: تغییرات هویتی سهامداران در این سامانه لحاظ نشده، اما در این خصوص نگرانی وجود ندارد.

محمدی ثبت‌نام افراد جدید در سامانه سهام عدالت را نیازمند قانون دانست و بیان کرد: مددجویان کمیته امداد از ۵۰ درصد تخفیف سهام عدالت برخور دارند و ملاک تشخیص افراد زیر پوشش به اطلاعات دی‌ماه ۹۵ برمی‌گردد.


یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان کرمانشاه مشمول سهام عدالت‌ هستند

 

 

او با بیان اینکه ۴۹ میلیون نفر در کل کشور و یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان کرمانشاه مشمول سهام عدالت‌اند، افزود: حدود ۱۲ میلیون نفر از آنان یا شماره شبای حساب‌های خود را وارد نکرده و یا اشتباه وارد کرده‌اند؛ که صورت اصلاح اطلاعات خود، تمامی سود‌های خود را دریافت می‌کنند.

نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی در استان کرمانشاه افزود: در استان کرمانشاه ۲۰۰ هزار نفر چنین شرایطی دارند.

او  اعلام کرد: ۲ میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت فوت شده‌اند که وارثان آن‌ها باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان نسبت تعیین تکلیف سهام آنان، اقدام کند.

سپرده‌های بانکی در استان کرمانشاه ۲۴ هزار میلیارد تومان است

 

محمدی در خصوص عملکرد بانک‌ها در پنج ماهه نخست سال جاری، اعلام کرد: سپرده‌های بانکی در استان ۲۴ هزار میلیارد تومان است، که ۳ هزار میلیارد تومان آن به عنوان سپرده قانونی نزد بانک مرکزی قرار دارد و ۲۱ هزار میلیارد از آن را بانک‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلف از جمله تولید و اشتغال استفاده کنند و تاکنون ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

او نسبت مصارف به منابع در هشت بانک دولتی را بالای ۱۰۰ درصد، در چهار بانکی که دولت در آن‌ها سهام دارد را ۷۰ تا ۸۰ درصد و در بانک‌های خصوصی زیر ۵۰ درصد اعلام کرد.

محمدی در خصوص عملکرد بانک‌های خصوصی، گفت: این بانک‌ها فقط منابع استان را جذب و به ستاد مرکزی‌شان پمپاژ می‌کنند و نقش خاصی در توسعه اقتصادی استان ندارند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در خصوص عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای در سطح استان، گفت: در سال جاری تا پایان آبان‌ماه تمامی بیمه‌ها در مجموع، ۳۵۰ میلیارد تومان از مردم حق بیمه دریافت کرده و ۲۴۳ میلیارد تومان نیز خسارت پرداخت کرده‌اند.

او میزان صادرات از گمرکات استان را یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار، به وزن ۳ میلیون و ۷۷۱ هزار تن و میزان واردات را ۴۵ میلیون دلار اعلام کرد.

وضعیت بازار سرمایه در طی هشت ماه نخست سال جاری استان، موضوع دیگری بود که محمدی به آن پرداخت و گفت: ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان ارزش ریالی معاملات بازار بورس بوده که شامل ۵ میلیارد و ۷۰۵ میلیون سهم می‌شود.

او  شروع به کار پروژه خزانه‌داری الکترونیکی در استان را از اقدامات نظارتی در حوزه مالی استان برشمرد که طی آن ۳ هزار مورد از حساب‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی حذف و تمامی حساب‌های موجود آنان به بانک مرکزی انتقال داده شده است.

محمدی با بیان اینکه ۹۰ درصد از اموال غیرمنقول دولتی در استان شناسایی شده از لزوم بحث «مولدسازی» این اموال و منافع حاصل از آن سخن گفت و اظهار داشت:در مولدسازی، استفاده بهینه از اموال غیرمنقول دولتی را مدنظر داریم.

او ادامه داد، ۱۴۵ ملک در سطح استان را در راستای بازآفرینی شهری به اداره‌کل راه و شهرسازی معرفی کرده‌ایم و آنان ۹ مورد از آن‌ها را برای این امر انتخاب کرده‌اند.

محمدی در رابطه وضعیت سرمایه‌گذاری در استان، گفت: ما وظیفه داریم فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان را شناسایی و به سرمایه‌گذاران به سازمان‌های مرتبط معرفی کنیم و هیچ محدودیتی در جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نداریم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه افزود: سیستمی تحت عنوان «پنجره واحد سرمایه‌گذاری» برای تمامی اداره‌های استان تعریف کرده‌ایم که در قالب آن تمامی دستگاه‌ها باید در مورد جذب سرمایه‌گذاران کار کنند و بر عملکرد آنان نظارت می‌شود.

سرمایه‌گذاری  شرکت چینی  هزار و 500 نفر اشتغالزایی دارد 

 

او با بیان اینکه تاکنون ۶۰۲ مورد درخواست سرمایه‌گذاری در این سامانه ثبت شده است، اعلام کرد: بهترین عملکرد در بین دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه جذب سرمایه‌گذاری متعلق سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه است.

محمدی در خصوص حرف و حدیث‌های اخیر در مورد ورود سرمایه‌گذاران چینی به استان، بیان داشت: چین شریک تجاری ماست و قصد دارد در حوزه‌هایی، چون فولاد، آلومینیوم، کاشی و سرامیک در کشور ما سرمایه‌گذاری کند.

او  نگرانی‌ها در رابطه یا سرمایه‌گذاری یک شرکت چینی در زمینه ساخت کاشی در شهرک صنعتی مرصاد را بی اساس خواند و بیان  کرد: این شرکت تضمین داده که حداقل ۸۰ درصد محصولات تولیدی‌اش را صادر کند و ابعاد اکثر کاشی‌های تولیدی آن متفاوت با ابعاد کاشی‌های تولیدی کشور است و همچنین متعهد شده یک نام ایرانی برای محصولاتش انتخاب کند.

محمدی با بیان اینکه این کارخانه سهم بسزایی در اشتغال استان خواهد داشت، ادامه داد: این کارخانه کاشی یک‌هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی در پی دارد و سرمایه‌گذار فقط ۱۰۰ نفر از نیرو‌های چینی را می‌تواند در این کارخانه بکار گیرد و در زمینه استخدام اولویت با کرمانشاهی‌هاست.

او در بخش پایانی سخنانش، گفت: سه‌شنبه آینده جمعی از سرمایه‌گذاران چینی برای توافق در خصوص سرمایه‌گذاری در بحث تولید منگنز در شهرک صنعتی مرصاد، به اسلام‌آباد غرب می‌روند.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.