سردار رضایی گفت: نشست مرزبانان ایران و ترکیه طی روز جاری در ماکو برگزار شد و نشست بعدی هم خرداد سال آینده در تبریز برگزار می‌شود.

اجلاس بعدی مرزبانان ایران و ترکیه خرداد سال آینده در تبریز برگزار می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار قاسم رضایی روز یکشنبه در ملاقات مرزی با فرمانده ژاندارمری ترکیه که در محل صفر مرزی منطقه «بورالان» ماکو ترتیب یافت، اظهار داشت: برگزاری این نشست‌ها و تعاملات مرزی بین ۲ ملت و کشور دوست و برادر ایران و ترکیه عامل وحدت و اتحاد خواهد بود.

او با اشاره به اینکه خوشبختانه اغلب توافق‌های نشست‌های قبلی اجرایی شده‌است، بیان کرد: از آن جمله می‌توان برق‌رسانی ترکیه در مرز‌ها اشاره کرد که جا دارد از فرمانده ژاندارمری ترکیه و والی «حکاری» تشکر ویژه داشته باشیم و با اهدای لوح، مراتب قدردانی خود را اعلام کنیم.

فرمانده ژاندارمری ترکیه حامل سلام دولت و ملت ترکیه بود

ارتشبد «عارف چتین»، فرمانده ژاندارمری کشور ترکیه نیز در این نشست با بیان اینکه حامل سلام و درود رییس‌جمهوری و وزیر کشور ترکیه به ملت و مسوولان جمهوری اسلامی است، افزود: ایران و ترکیه از دیرباز ۲ کشور برادر و دوست بودند و مرز‌ها نمی‌تواند ملت و دولت این ۲ کشور را از هم دور کند.

او با بیان اینکه به همراه فرماندهان ژاندارمری مناطق مرزی و فرماندهان ارتش استان‌های مرزی برای بررسی مسایل و مشکلات مرزی ۲ کشور در نشست روز جاری حضور یافته‌است، بیان کرد: امنیت کامل مرزی به علت دوستی ملت و دولت ایران و ترکیه برقرار است و این نشست‌ها عامل اتخاذ تصمیم‌های خوبی برای روابط دو کشور می‌باشد.

گفتنی است: یکی از توافق‌های نشست مرزی طی روز جاری، ملاقات فرماندهان هنگ‌ها و مرزبانان استانی کشور جهت تعاملات بیشتر بود و قرار شد این ملاقات‌ها در ۲ سوی مرز صورت گیرد.

فرمانده مرزبانی ناجا در این نشست با اهدای لوح تقدیر از ارتشبد عارف چتین، فرمانده ژاندارمری کشور ترکیه و والی حکاری تقدیر کرد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با استقبال فرماندار و اعضای شورای تامین ماکو وارد این شهرستان شد و در بدو ورود با حضور در مزار شهدای گمنام و اهدای گل و نثار فاتحه با آرمان‌های امام و شهدا تجدید بیعت کرد؛ سردار رضایی طی روز دوم سفر خود به ماکو از پاسگاه مرزی «علی نبی» در بورالان نیز بازدید می‌کند.

ماکو در امتداد مرز‌های ایران با کشور‌های ترکیه و جمهوری‌آذربایجان قرار دارد و طول مرز‌های جمهوری اسلامی در این منطقه با این کشور‌ها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۳۱ ۰۹ دی ۱۳۹۸
سلام جلسه باید در ارومیه برگزار شود .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟