استاندار قزوین با اشاره به خسارت‌های وارد شده از سوی کامیون‌های معدن به زیرساخت‌های جاده ای، خواستار نظارت بیشتر بر فعالیت این خودرو‌ها شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار در نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها با اشاره به آسیب‌هایی که خودرو‌های معادن به جاده‌ها وارد می‌کنند، مسئولان معادن را مکلف به ایجاد امکانات برای نظارت بر فرآیند جابه جایی خودرو‌های معدن کرد.

استاندار با توجه به اینکه کامیون‌های معدن با حمل بار سنگین، بیشترین آسیب را به جاده‌ها وارد می‌کنند، خواستار پیگیری موضوع در جلسه شورای معادن شد.

راهداری نیازمند بودجه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم در این نشست، با اشاره به نیاز راهداری در زمینه خریداری تجهیزات فنی به ویژه در موضوع خط کشی جاده‌ها، خواستار تخصیص اعتبارات این بخش شد.

حق لطفی افزود: برای ارتقای ایمنی ۲۱ تقاطع با اولویت نقاط پر تصادف، هشت هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

کاهش ۳۱ درصدی حوادث جاده‌ای

رئیس پلیس راه استان هم در این نشست، با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی تردد در جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی استان گفت: با توجه به افزایش تردد در محور‌های مواصلاتی استان، اما شاهد کاهش ۳۱ درصدی حوادث جاده‌ای هستیم.

سرهنگ بیگلری همچنین از اعمال قانون برای ۵۸۰ کامیون معدن دارای بار با تناژ بالا و ۲ هزار و ۱۰۰ مورد اعمال قانونی برای اضافه بار زیر یک تن کامیون‌ها خبر داد.

در این نشست، همچنین مطالبات شرکت‌های حمل و نقل مسافربری قزوین، ساماندهی وانت بار‌ها و مطالبات شرکت‌های حمل و نقل کالای جاده‌ای استان در خصوص صدور بارنامه توسط شرکت‌های استان‌های همجوار، بررسی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار