وزش باد شمالی باعث مواج شدن خلیج فارس از اواخر سه‌شنبه و کاهش دما در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده آرامش نسبی جو و دریا از امروز تا روز سه شنبه است، بنابراین در این مدت وزش ملایم باد و غبار محلی در طول روز، مه صبحگاهی در برخی نقاط و افزایش ابر در برخی از ساعات شبانه روز، از پدیده‌های غالب خواهند بود.

زهرا راستگو افزود: اما از اواخر وقت سه شنبه و روز چهارشنبه و پنجشنبه با افزایش سرعت وزش باد شمالی خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود و دمای هوا نیز بین یک تا سه درجه کاهش می‌یابد.

او با اشاره به افزایش دما در روزهای اخیر، ادامه داد: از چهارشنبه هفته گذشته تا دیروز (شنبه) دمای هوا حدود پنج درجه افزایش یافته است و دیروز عسلویه با ۲۶.۳ بیشترین و جم با ۶.۳ کمترین دما را داشته‌اند.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان، بیان کرد: تا پیش از ظهر فردا، جهت وزش باد بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ و بر روی دریا گاهی تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا، ۳۰ تا ۹۰ و در برخی ساعات امروز تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

راستگو گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۵۷ بامداد، مد اول ساعت ۱۰:۵۳، جزر دوم ساعت ۱۴:۵۳ و مد دوم دریا ساعت ۲۱:۴۱ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.