رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد؛

میز الکترونیکی تشریح یار تحولی نوین در علم کالبد شکافی است

زالی گفت: نرم افزار کالبد شکافی تحولی نوین در عرصه تجهیزات پزشکی بود که می‌تواند باعث افزایش توان ایران در عرصه پزشکی شود.

نرم افزار تشریح یاربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست خبری رونمایی از میز الکترونیکی و نرم افزار کالبدشکافی (تشریح یار) گفت: استراتژی جدید دانشگاه تبدیل علم به تولیدات در بازار و خلق ثروت است و بهترین راه برای دستیابی به جایگاه مناسب اقتصادی استفاده از ظرفیت دانشگاهی است.

او افزود: ایجاد ستاد کارآفرینی و عملیاتی شدن فعالیت‌های پارک علم و فناوری در آینده می‌تواند محل مناسبی برای هم اندیشی و خلاقیت دانشجویان به منظور بهره برداری از ظرفیت‌های فناوری باشد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نرم افزار تشریح یار شجاعت و عزت نفس ملی دانشجویان این مرز و بوم بوده است.

زالی به جایگاه ممتاز کمیته تحقیقات دانشجویی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دسترسی دانشگاه به اهداف مترقی در راستای ارتقای دانشجویان تأثیر به سزایی دارد. همچنین استراتژی توجه و اعتماد به ظرفیت‌های دانشجویان می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را در حوزه علم و فناوری مرتفع سازد.

دانشگاه‌ها افسران جنگ نرم تحریم‌ها هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه بیان کرد: شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه توانسته مرز‌های دانش و توجه به ابعاد سلامت و ارتقای پتانسیل‌های داخلی را نشان دهد. در واقع دانشگاه‌ها با شکستن تحریم‌ها افسران جنگ نرم تحریم‌ها هستند و اگر به ظرفیت بالای دانشجویان اعتماد شود آثار تلخ تحریم‌ها کاهش می‌یابد.

او در ادامه افزود: شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه‌ها باید ساماندهی شوند و برنامه ریزی برای گسترش و توسعه آزمایشگاه‌های مجازی نیز ضروری است. همچنین در آینده نزدیک آزمایشگاه‌های فیزیکی و واقعی باید جای خود را به آزمایشگاه‌های مجازی با هدف صرفه جویی در زمان و ذخیره منابع بدهند. طراحی و استقرار نرم افزار‌های شبیه ساز راه حل مناسبی در جهت افزایش مهارت و ارتقای اعتماد به نفس حرفه‌ای دانشجویان است. به طور کلی طراحی شبیه ساز‌ها در عرصه صنعت پزشکی می‌تواند احتمال خطا‌های پزشکی ضروری را کاهش دهد.

زالی تعامل و کار گروهی را برای تولیدات نرم افزار‌های نوین آموزشی ضروری دانست و گفت: تنوع و تعامل با مکانیزم تولید نرم افزار‌ها باید افزایش یابد به طوری که محصول ممتازتری در عرصه تجاری سازی ابزار‌های پزشکی به بازار کشور تزریق شود. استفاده از نرم افزار‌های شبیه ساز وابسته به کشور آلمان و آمریکا بوده است به طور کلی این تجهیزات با سختی‌ها و دشواری‌های خاصی روبرو بوده و کاهش هزینه‌های هنگفت دلیل اصلی ایده دانشجویان بوده است.


بیشتر بخوانید: ۳۶ درصد مردم ایران، خوددرمانی می‌کنند


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: اهمیت کارکرد نرم افزاری که امروز رونمایی شد از پیشرفته‌ترین نسخه‌ها و الگو‌های جهانی برتری داشته و استاندارد‌های جهانی را نیز رعایت کرده است. این علم در صنعت پژوهش جایگاه ویژه‌ای دارد و مزیت آن زمانی افزایش پیدا می‌کند که انعطاف پذیری بالایی با واقعیت‌های شبیه سازی آناتومی بدن انسان داشته باشد. آناتومی بدن انسان در آموزش علوم پزشکی و گرایش‌های وابسته به آن از قبیل دندان پزشکی، پرستاری و... همچنین کمبود جسد و مولاژ و هزینه سنگین تأمین آن‌ها این محصول ساخته و می‌تواند وسیله‌ای جهت کارآمد برای آموزش آناتومی بدن به دانشجویان شود.

او اظهار کرد: بیش از ۲۰ مدل جسد واقعی انسان به طور کامل یا قسمتی از بدن ارائه مدل شماتیک بدن انسان جهت توضیح و آموزش تکمیلی به متخصصان، دانشجویان و حتی دانش آموزان ارائه شده است که بیش از ۳۰ هزار قطعه آناتومی انسانی و جانوری شبیه سازی بیش از ۱۵۰ مدل حرکتی، سیستم اسکلتی عضلانی بدن انسان، برای آموزش تخصص مغز و اعصاب، سر و گردن، دهان و دندان به همراه مدل‌های حیوانی جهت آموزش دامپزشکی از ویژگی‌های نوین این محصول شرکت دانش بنیان است و از مزایای این ابزار می‌توان به قیمت کمتر آن نسبت به مشابه خارجی و صرفه جویی در هزینه و ابزار نگهداری جسد و ارائه میز دیجیتال لمسی با کیفیت ۴K در سایز‌های بدن واقعی انسان و بر اساس نیاز و محدودیت فضا اشاره کرد.

زالی بیان کرد: تلفیق تصاویر سه بعدی سی تی اسکن و ام آر آی از دیگر مزایای دستگاه تشریح یار است به طور کلی با مدل سازی تلفیق ۵ هزار گزینه قفسه صدری، تمرکز بر سیستم مفصلی عضلانی با هزار و ۵۰۰ مدل داینامیک شبیه سازی، شبیه سازی مدل رشد جنین و طراحی آناتومی تطبیقی حیوانی با استفاده از مدل‌های جانوری از امکانات این نرم افزار است که با خروجی متفاوت بدون محدودیت به تصویر کشیده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار