در جلسه شورای شهر تهران انجام شد؛

تعیین تکلیف کدرشته‌های دانشگاه جامع علمی-کاربردی شهرداری تهران

اعضای شورای شهر تهران کدرشته‌های دانشگاه جامع علمی-کاربردی شهرداری تهران را مورد بررسی قرار دادند.

تعیین تکلیف کدرشته‌های دانشگاه جامع علمی-کاربردی شهرداری تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی لایحه تعیین رشته‌های تخصصی مراکز علمی-کاربردی شهرداری تهران در دستور کار یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران قرار گرفت.

در بررسی این دستور حذف کدرشته کاردانی مبتنی بر توسعه حمل و نقل عمومی از جمله پیشنهاداتی بود که محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در این باره گفت: توسعه حمل و نقل عمومی از جمله موضوعات مهم و با اولویت در شهر تهران است که در بسیاری از کشور‌ها در سطوح بالاتر از دکتری نیز به این رشته توجه دارند که در ایران حداقل کاردانی برای آن در نظر گرفته شده است و بنابراین خواستارم که این رشته حذف نشود.

پس از اظهار نظر رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و شورای شهر تهران علی اعطا سخنگوی این شورا گفت: توسعه حمل و نقل عمومی از جمله اولویت‌های شورای شهر تهران است، اما موضوع این نیست که با کاردانی فنی به درجه حل مشکل برسد، زیرا این موضوع یک مبحث تکنیکی است.

اعطا ادامه داد: رشته کاردانی TOD مفهومی ندارد و بحثی نظری است که باید این رشته حذف شود.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با قطع سخنان اعطا گفت: اگر رشته شهرسازی نیز خوب بود، پایتخت مشکل شهرسازی نداشت و مشکل شهرسازی تهران حل می‌شد.

اعطا ادامه داد: اگر می‌خواهید کاردانی پارک حاشیه‌ای نیز راه بیاندازید.

پس از اظهار نظر موافقان و موافقان حذف کدرشته کاردانی مبتنی بر توسعه حمل و نقل عمومی در شورای شهر رای نیاورد.

در ادامه بررسی کد رشته آتش نشانی در فضای باز یا فضای سبز نیز مورد بحث اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت که زهرا نژادبهرام در این باره گفت: آتش نشانی رشته عمومی است و همه آتش نشانان باید مبانی اولیه را بدانند، اما اینکه دوره مشخصی برای مقابله با آتش در فضای سبز داشته باشیم لازم است، چرا که مهار آتش در فضای باز و سبز ۲ مهارت متفاوت است و تخصص خاص خود را می‌خواهد.

پس از اظهار نظر نژادبهرانم زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر در این باره گفت: اگر چه موضوع آتش سوزی و اطفای آن در فضای سبز اهمیت دارد، اما نمی‌توان برای این کار کارشناس تولید کرد.

پس از اظهار نظر موافقان و مخالفان حذف رشته مدیریت بحران آتش سوزی در فضای سبز با ۱۴ رای موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار