مدیر داروخانه هلال‌ احمر خراسان رضوی گفت: با تامین پنج برابری سهمیه انسولین داروخانه هلال احمر مشهد مشکل کمبود این دارو برطرف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید محسن بهشتی مدیر داروخانه هلال‌ احمر خراسان رضوی گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و افزایش سهمیه انسولین این داروخانه از ۲۰۰ به هزار ریال به منظور جبران کسری قبل، هم اکنون مشکلی برای ارائه این دارو به بیماران متقاضی به هر تعداد مورد نیاز وجود ندارد.

او با بیان اینکه داروخانه هلال احمر در مشهد بزرگترین توزیع‌کننده انسولین در استان است، ادامه داد: تامین این دارو برای دو هفته آینده به طور کامل انجام شده و با توجه به خرید انسولین توسط داروخانه به صورت هفتگی، مشکلی در این ارتباط وجود ندارد و بیماران نگرانی برای تامین داروی مورد نیاز خود نداشته باشند.

مدیر داروخانه هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: در حال حاضر بیشترین کمبود دارویی مربوط به آمپول پاکلی تاکسل (Paclitaxel) مربوط به دارو‌های شیمی درمانی ویژه سرطان‌های زنانه است.

بهشتی افزود: امیدواریم هر چه زودتر با تامین این دارو شاهد رفع مشکل بیماران در این زمینه باشیم.

او با بیان اینکه در سایر دارو‌های مربوط به بیماران خاص کمبودی نداریم، ادامه داد: این وضعیت ناشی از آن است که شرکت‌های تامین و توزیع دارو در تبادلات مالی برای خرید دارو با مشکل مواجه هستند.

مدیر داروخانه هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: مهمترین بخش خدمات‌دهی داروخانه هلال احمر مشهد تامین دارو‌های بیماران خاص ذکر کرد است.
 
بهشتی افزود: ارائه خدمات به چهار گروه بیماران خاص شامل بیماران پیوندی، دیالیزی، تالاسمی و ام. اس از سال‌ها قبل انجام می‌شده و از ۲ سال قبل نیز توزیع دارو‌های بیماران ژنتیک و پارکینسون در این واحد انجام می‌شود.

او با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای ارائه خدمات بهتر به بیماران و مراجعه‌کنندگان، تصریح کرد: هم اکنون ۲۳ نفر به عنوان کارکنان داروخانه هلال‌احمر مشغول فعالیت هستند که با توجه به آغاز مراحل جذب ۲ کاردان دارویار طی روز‌های آینده این شمار به ۲۵ نفر افزایش می‌یابد.

داروخانه هلال‌احمر خراسان رضوی پارسال در هر نوبت ۲ هزار ویال انسولین از شرکت‌های دارویی تهیه می‌کرد، اما میزان کنونی تامین انسولین از این طریق به ۲۰۰ ویال کاهش یافته است.
 



"انسولین" یکی از هورمون‌های مهم بدن انسان با نقش محوری در کنترل متابولیسم یا سوخت و ساز بدن است که از غده پانکراس ترشح و وارد جریان خون می‌شود.
 
بر این اساس انسولین در پزشکی برای درمان بیماری دیابت استفاده می‌شود. افراد مبتلا به دیابت نوع یک یا "دیابت وابسته به انسولین" دچار کاهش یا قطع ترشح این هورمون در بدن و عوارض آن می‌شوند بنابراین نیازمند تزریق روزانه انسولین هستند.

۹۰۰ داروخانه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند که ۶۴۰ مورد از این تعداد در کلانشهر مشهد مستقر هستند.
 
۷۵ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.
 
۲۵ درصد جمعیت استان نیز در چارچوب فعالیت دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور خدمات دولتی بهداشت و درمان را دریافت می‌کنند.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.