مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۲۸ هزار و ۳۷ نفر در دوره‌های مختلف آموزشی جمعیت هلال احمر استان اردبیل شرکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین معبودی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: ۲۶ هزار و ۹۳۱ نفر در دوره‌های عمومی، همگانی و پایه، ۴۲۸ نفر در دوره‌های تخصصی و ۶۷۸ نفر در دوره‌های آموزشی ضمن خدمت جمعیت هلال احمر استان شرکت کرده اند.

او افزود: ۵۳۰ دوره آموزش عمومی، همگانی و پایه، ۲۱ دوره آموزش تخصصی و ۵ دوره آموزشی ضمن خدمت در ۹ ماهه سال جاری توسط جمعیت هلال احمر استان اردبیل برگزار شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه ۱۵۷ دوره ۲۲ ساعته حضوری برگزار شده و ۶ هزار و ۱۸۷ نفر در این دوره‌ها حضور یافته اند، ادامه داد: ۱۵ دوره ۱۵ ساعته نیمه حضوری با شرکت ۴۱۲ نفر، ۹۱ دوره آمادگی در برابر مخاطرات با شرکت ۳ هزار و ۷۰۹ نفر برگزار کرده است.

معبودی با اشاره به برگزاری ۵۱ دوره مهارت‌های پایه داوطلبی ۴۰ ساعته با شرکت ۸۶۵ نفر تصریح کرد: ۴۳ دوره آموزش همگانی در مناسبت‌ها با حضور ۱۰ هزار و ۷۳۸ نفر و ۱۷۳ برنامه آگاه سازی و اطلاع رسانی آموزش همگانی برای ۵ هزار و ۲۰ نفر هم در ۹ ماهه امسال برگزار شده است.

او با اشاره به اینکه ۹ دوره تخصصی عمومی امداد با حضور ۱۷۵ نفر برگزار کردیم، افزود: ۷ دوره تخصصی عمومی نجات هم برگزار کردیم که در آن ۱۲۴ نفر شرکت کرده بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: ۳ دوره تخصصی حوادث جاده‌ای و ۲ دوره تخصصی مراقبت‌های پیش بیمارستانی برگزار شد که در اولی ۸۲ نفر و در دومی ۴۷ نفر شرکت کرده بودند.

معبودی با بیان اینکه ۵ دوره آموزشی ضمن خدمت برای ۶۷۸ نفر برگزار شده است، تصریح کرد: دوره «تخلیه اضطراری و انتقال مصدومان و قربانیان حادثه» با حضور ۲۸ نفر، دوره «تمرین آمادگی در شرایط اضطراری ویژه محیط سازمانی» با حضور ۱۵۷ نفر، دوره «مهارت‌های پایه داوطلبی (مجازی)» برای ۱۲۱ نفر کارکنان، دوره «نحوه برگزاری اردو» برای ۲۰ نفر از اعضای جوانان و همکاری در برگزاری دوره «مدیریت بحران» برای ۳۵۲ نفر فراگیر دوره‌های ضمن خدمت در ۹ ماه اخیر بوده است.

او اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی موجب تقویت روحیه امدادگری و نجاتگری شده و افراد را برای خودامدادی و دگرامدادی در حوادث ترغیب می‌کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.