عضو شورای شهر تهران درباره لزوم اجرای ماده ۲۳ برنامه ۵ ساله توسعه شهر تهران در توزیع عادلانه منابع بودجه به شهرداری تذکر داد.

تذکر شهرداری تهران برای لزوم اجرای ماده 23 برنامه 5 ساله سوم توسعهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: تحقق پیدا نکردن توزیع عادلانه منابع و تفاوت نرخ توسعه یافتگی میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران موجب عمیق‌تر شدن شکاف شمال و جنوب شهر شده است، به نحوی که مناطق ۱۷ و ۱۵ حائز رتبه ۲۱ و ۲۲ توسعه یافتگی در میان مناطق هستند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به مطالبات در حق مردم گفت: یکی از مطالبات به حق مردم این مناطق رعایت عدالت در توزیع منابع و دسترسی به زیرساخت‌های شهری است.

فراهانی ادامه داد: ما در برابر این خواست مردم شریف تهران برای زندگی مسئول هستیم و باید برای ایجاد توازن و تعادل سرانه بودجه یک شهروند در هر کجای تهران که ساکن باشد، از باغ آذری تا باغ فردوس اقدام جدی کنیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تکلیف ماده ۱۴۰ برنامه ۵ ساله دوم، گفت: بر اساس تکلیف ماده ۱۴۰ برنامه ۵ ساله دوم قرار بود سرانه بودجه تخصیصی به هر شهروند در پهنه جنوب در مقایسه با میانگین سرانه بودجه اختصاصی به هر شهروند در مجموعه مناطق ۲۲ گانه متعادل شود، امری که محقق نشد و سبب شد ما در ماده ۲۳ برنامه سوم توسعه شهر تهران شهرداری را مکلف کنیم تا در توزیع منابع عمومی به نحوی عمل کند که فاصله شاخص برخورداری مناطق کمتر از سطح متوسط مناطق ۲۲ گانه را سالانه ۱۰ درصد به سطح متوسط مناطق شهری نزدیک کنیم.

او ادامه داد: برای تحقق این مهم در بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی و تصویب کرد که متأسفانه از این محل هیچ پروژه‌ه‌ای تأمین اعتبار نشد.

فراهانی تصریح کرد: برخی مدیران میانی شهرداری به جای آن که در اجرای تبصره ۱ و ۲ این ماده و آیین نامه‌های اجرایی نحوه توزیع منابع را در ۶ ماه نخست سال اول برنامه تهیه و برای تصویب به شورا ارائه کنند، به تفسیر حکم مصوب شورا پرداختند و به دنبال تحمیل نظر خود به جای حکم شورا هستند.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: نه تنها تأخیر ۹۵ روزه شهرداری در ارائه شاخص‌ها و آیین‌نامه اجرایی ماده ۲۳ برنامه ۵ ساله پذیرفتنی نیست، بلکه این تفسیر به آرای مدیران در پایمال کردن حق شهروندان محلات محروم کمتر توسعه یافته غیر قابل تحمل است.

او با اشاره به شرایط اقتصادی موجود گفت: امروز در شرایطی هستیم که فشار اقتصادی ناشی از تورم، بیکاری و تلاطم شدید قیمت‌ها اثرات عمیق خود را بیش از پیش در بدنه مستضعف جامعه نمایان ساخته و متأسفانه تکلیف ماده ۲۳ که می‌توانست در بهبود شرایط محلات محروم شهر مفید واقع شود در یک سال اول اجرای آن مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

عضو شورای شهر تهران درباره لزوم اجرای ماده ۲۳ برنامه ۵ ساله توسعه شهر تهران در توزیع عادلانه منابع بودجه به شهرداری تهران تذکر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار