مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری سمنان گفت: ۴۴ درصد تاکسی‌های ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان‌های استان سمنان فرسوده است که بیشترین آمار متعلق به شاهرود است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسن ترکمانی  مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری سمنان گفت: یک هزار و ۱۱۸ تاکسی فرسوده در شهرستان‌های استان سمنان تردد می‌کند.

او با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۵۴۸ تاکسی در استان سمنان، افزود: بیشترین درصد تاکسی‌های فرسوده در شاهرود فعالیت دارد و از ۷۸۶ تاکسی، تعداد ۴۱۳ دستگاه در این شهرستان تردد دارد.

مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری سمنان ادامه داد: ۵۲۴ دستگاه تاکسی فرسوده در سمنان تردد می‌کند که حدود ۵۰ درصد تاکسی‌های این شهرستان را شامل می‌شود.

ترکمانی با اشاره به تردد ۱۵۹ دستگاه تاکسی فرسوده در دامغان، تصریح کرد: ۱۴ دستگاه از ۲۲۰ دستگاه تاکسی در شهرستان گرمسار و هشت دستگاه از ۹۲ تاکسی شهرستان مهدیشهر نیز فرسوده است که نیاز به نوسازی دارد.

او با اشاره به افزایش قیمت خودرو در سال‌های اخیر، یادآورشد: قیمت بالای خودرو مانع اصلی نوسازی تاکسی‌های فرسوده است که باید برای بهبود این وضعیت، اقداماتی انجام شود.

مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری سمنان گفت: فرسودگی ناوگان عمومی تاثیر به سزایی در آلودگی هوا دارد و نظام حمل و نقل درون شهری را دچار مشکل کرده است.

ناوگان حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از بستر‌های چرخه اقتصادی کشور اکنون از بیماری فرسودگی رنج می‌برد که با نوسازی آن علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی، اشتغالزایی و تولید بیشتر، جلوی خسارت‌های روزافزون این بخش بر اقتصاد ملی گرفته می‌شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.