سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: بیش‌از ۱۰ هزار و ۵۴۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان به زیر کشت جو پاییزه رفته است.

بیش‌از ۱۰ هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان به کشت جو اختصاص یافتبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، امان الله طوقی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: بیش‌از ۱۰ هزار و ۵۴۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان در سال زراعی جاری به زیر کشت جو پاییزه رفته که نسبت به پارسال ۷۵درصد رشد داشته است.

امان الله طوقی  اظهار داشت: جو بعد از گندم در سیستان و بلوچستان بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است.

او افزود: کشت این محصول از اواخر مهر آغاز و تا پایان دی به اتمام می‌رسد و کار برداشت آن از اواخر اسفند شروع و تا خرداد سال بعد ادامه دارد.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: کشت این محصول در استان با هدف تأمین بخشی از علوفه مورد نیاز دام و خوراک طیور انجام می‌شود.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و ... دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار