تشدید تنش‌های سیاسی در ایتالیا به دلیل وضعیت دشوار اقتصادی + فیلم

وضعیت دشوار اقتصادی ایتالیا بر تنش‌ها در فضای سیاسی این کشور دامن زده است.

تشدید تنش‌های سیاسی در ایتالیا به دلیل وضعیت دشوار اقتصادی + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، ادامه مشکلات اقتصادی و ناتوانی دولت ایتالیا در اختصاص دادن اعتبارات کافی به بخش‌های مختلف از جمله مدارس و دانشگاه‌ها در بودجه سال آینده میلادی موجب شد که وزیر آموزش و پرورش این کشور از مقام خود استعفا دهد.

لورنتسو فیورامونتی، وزیر آموزش ایتالیا، پیش‌تر هشدار داده بود در صورتی که بودجه حوزه وزارتی وی به حداقل سه میلیارد یورو بالغ نشود از مقام خود کناره گیری خواهد کرد.

در همین حال متئو سالوینی، رهبر حزب راست افراطی «اتحاد» از جناح مخالف دولت شرایط اقتصادی کشور را بحرانی خواند.

وی گفت: هر روز در ایتالیا کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلف تعطیل و کارکنان آنها بیکار می‌شوند و کشور در شرایط دشواری قرار دارد.

کارشناسان، وضعیت سیاسی در ایتالیا را نیز دشوار توصیف می‌کنند.

براساس جدیدترین نظرسنجی‌ها در ایتالیا، هم اکنون حزب راست افراطی «اتحاد» به رهبری سالوینی توانسته نظر مساعد ۳۲ درصد شهروندان را به خود جلب کند.

هر دو حزب دمکرات و پنج ستاره که چهار ماه پیش دولت ائتلافی ایتالیا را تشکیل داده اند از آن بیم دارند که در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام حزب افراطی اتحاد به رهبری سالوینی پیروز شود. به همین علت در تلاشند که دولت با بحران سیاسی روبرو نشود تا به این ترتیب از برگزاری انتخابات سیاسی اجتناب شود.

دو حزب دمکرات و پنج ستاره که دولت ائتلافی ایتالیا را تشکیل داده اند، چهار ماه پیش از بیم پیروزی حزب اتحاد و به منظور جلوگیری از انتخابات زود هنگام به یکدیگر ملحق شدند.


بیشتر بخوانید: بررسی هجمه اخبار ساختگی علیه ایران در پایتخت ایتالیا + فیلم 


انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.